قدس آنلاین:رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: بیشترین سهم را در حوزه‌های خادمیاری بخش فرهنگ به خود اختصاص داده و بهترین عرصه‌ای که مردم می‌توانند با آستان قدس رضوی مشارکت کنند عرصه‌های فرهنگی است.

حوزه فرهنگ بیشترین سهم خادمیاری را به خود اختصاص داده است

 حجت‌الاسلام گنابادی نژاد در نشست مدیران و مسئولان حوزه کانون‌های خادمیاری موضوعی که در دبیرستان پسرانه علوم و معارف اسلامی امام رضا(ع) برگزار شد اظهار کرد: مضجع منور امام رضا(ع) و اهل‌بیت عصمت و طهارت هیچ مرز، جغرافیا و دسته‌بندی در خصوص تعیین مخاطب، اقلیم و عرصه فعالیت ندارند. گستره اثربخشی امام رضا(ع) همه قلب‌های عالم است. امام رضا(ع) عاشقانی را در اقلیت‌های دینی و ادیان مختلف دارند که به‌صورت کمی و کیفی قابل‌توجه‌اند.
رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی با بیان اینکه در عصر کنونی از پشت دیواره‌های حرم مطهر رضوی تا اقصی نقاط عالم از یک‌سو ضرورت‌ها و اولویت وجود دارد و از سوی دیگر از این آستان مقدس و بابرکت انتظاراتی می‌رود، افزود: افرادی در جامعه عاشق خدمت به اهل‌بیت(ع) هستند که تاکنون در برنامه‌ریزی‌های آستان قدس رضوی این ظرفیت به‌حساب نیامده است.
وی عنوان کرد: عرصه فرهنگ مهم‌ترین اولویت خدمت‌رسانی در آستان قدس رضوی است و بیشترین سهم در حوزه‌های خادمیاری را نیز این بخش به خود اختصاص داده است و بهترین عرصه‌ای که مردم می‌توانند با آستان قدس رضوی مشارکت کنند عرصه‌های فرهنگی است.
حجت‌الاسلام گنابادی نژاد تأکید کرد: اگر مسائل فرهنگی در حوزه خدمت به ‌درستی شناخته شود و نقش مدیریت مشخص شود می‌توان طراحی مناسبی را برای خدمات فرهنگی در پیکره اجتماع داشت.
وی عنوان کرد: بنیاد فرهنگی رضوی ۵ هزار جوان مؤمن و انقلابی را شناسایی کرده است که می‌توان با همه ظرفیت دستگاه‌های فرهنگی آستان قدس رضوی این نوجوانان جهادگر را زیر پرچم امام رضا(ع) جمع کرد و این جریان را توسعه داد.
رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی در پایان با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) که می‌فرمایند: اگر کسی در این دنیا گره از کار دیگران بگشاید خداوند در آخرت گره از کار او خواهد گشود، گفت: تمام فلسفه خدمت این است که بتوان مرهمی بر دل مردم گذاشت و خادمان اهل‌بیت عصمت و طهارت گره‌ای از مشکلات آن‌ها را به‌عنوان یک خدمت بگشایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.