آخرین میزبانی کشتی ایران از مسابقات جهانی به سال 2002 بر می‌گردد و در 16 سال گذشته ایران از میزبانی مسابقات کشتی محروم بوده است.

کشتی ایران؛ همچنان در اتاق انتظار!

به گزارش خبرنگار ورزشی قدس آنلاین، در نشست هیأت رییسه اتحادیه جهانی کشتی که همزمان با رقابت‌های جوانان اروپا در شهر رم پایتخت کشور ایتالیا برگزار شد، قزاقستان به‌عنوان میزبان رقابت‌های جهانی سال ۲۰۱۹ میلادی انتخاب شد.

مسابقات جهانی سال ۲۰۱۹ میلادی در حالی باید در قزاقستان برگزار شود که مسابقات گزینشی المپیک 2020 توکیو هم محسوب می‌شود. شهر استانبول ترکیه هم در رقابت با آلماتی قزاقستان نامزد میزبانی از این مسابقات بود اما در نهایت مسوولان اتحادیه جهانی کشتی به آلماتی رای دادند.این در حالی است که در سال‌های اخیر فدراسیون کشتی ایران تلاش زیادی را انجام داد تا با ارائه پیشنهاد جداسازی رقابت‌های بانوان و آقایان میزبانی مسابقات جهانی کشتی را به دست بیاورد. رقابت‌های نونهالان قهرمانی آسیا به همین دلیل به میزبانی ایران برگزار شد تا طرحی که ایران به اتحادیه جهانی در جداسازی مسابقات بانوان و آقایان ارائه کرده به طور آزمایشی اجرا شود.

رقابت‌های کشتی نونهالان آسیا در بخش پسران در ایران برگزار شد و در بخش دختران هم میزبانی به ژاپن واگذار شد تا نخستین میزبانی مشارکتی در کشتی انجام شود.

در چند سال گذشته فدراسیون کشتی چندین بار از تلاش خود برای رسیدن به میزبانی مسابقات جهانی خبر داده اما هنوز این اتفاق رخ نداده و با توجه به انتخاب آلماتی برای سال 2019 و با توجه به اینکه در سال 2020 بازی‌های المپیک برگزار می‌شود و رقابت‌های جهانی کشتی شاید فقط در اوزان غیر المپیکی برگزار شود، به احتمال زیاد میزبانی ایران از مسابقات جهانی کشتی حداقل تا 2021 منتفی است.

آخرین میزبانی کشتی ایران از مسابقات جهانی به سال 2002 بر می‌گردد و در 16 سال گذشته ایران از میزبانی مسابقات کشتی محروم بوده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.