قدس آنلاین: مسئول برنامه کنترل و پیشگیری از ویروس اچ. آی. وی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این خصوص گفت: این پویش در بوستانهای 'ملت، جامی، رسالت و باهنر' مشهد طی روزهای ۱۷ تا ۱۹ مرداد جاری ادامه دارد.

پویش اطلاع رسانی اچ. آی. وی در بوستانهای مشهد برپا شد

به گزارش قدس آنلاین، دکتر علی حسین پور افزود: دانشجویان پزشکی در این چارچوب در خصوص پیشگیری از ابتلا به ویروس اچ. آی. وی، آزمایش بیماری ایدز و سایر بیماریهای رفتاری به مردم اطلاع رسانی می کنند و تاکنون دو هزار نسخه تراکت موضوعی در این زمینه بین شهروندان مشهدی توزیع شده است.

وی ادامه داد: همچنین مراجعان پیرامون بیماریهای غیرواگیر نظیر دیابت و فشارخون نیز غربالگری می شوند. ساعات برپایی پویش اطلاع رسانی ایدز و دیگر بیماریهای رفتاری در چهار بوستان مشهد ۱۸ تا ۲۱ است. روزانه از ۱۵۰ نفر مراجعه کننده آزمایش اچ. آی. وی گرفته شده و به همین تعداد نیز تست قند و فشار خون داده اند.

او گفت: این پویش با همکاری مرکز بهداشت خراسان رضوی، انجمن پیشگیری از ایدز دانشجویان پزشکی، انجمن بهداشت باروری و با حمایت مالی آزمایشگاه دکتر موید برپا شده است.

مرکز مشاوره بیماریهای رفتاری و عفونی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خیابان سناباد این شهر دایر است و متقاضیان می توانند از طریق سایت http//aids.mums.ac.ir با این مرکز ارتباط داشته باشند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.