مسعود پزشکیان گفت: من اگر جای رئیس جمهور باشم هر چه سریعتر در مجلس حاضر می‌شوم و وقایع و اقدامات را شفاف برای افکار عمومی بیان می‌کنم. ما مسئولان چهل سال است که در جمهوری اسلامی ادعای کار کردن را داشته‌ایم درحالیکه باید ادعاهایمان را بصورت عملی در جامعه نشان دهیم.

اگر جای رئیس جمهور بودم هرچه سریعتر برای پاسخگویی به مجلس می‌رفتم

مسعود پزشکیان نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به پرسش خبرنگار پارلمانی «قدس آنلاین» درباره حواشی و اتفاقات پیش آمده در جلسه علنی استیضاح وزیر کار و اینکه آیا استیضاح و عدم اعتماد دوباره مجلس به ربیعی، سؤال از رئیس جمهور و پاسخگویی ایشان در برابر مجلس شورای اسلامی را تحت الشعاع قرار نمی‌دهد، اظهار داشت: بنده اگر جای رئیس جمهور بودم خیلی زودتر از این به مجلس آمده، پاسخگوی اقدامات و عملکرد دولت می‌بودم. من اگر جای آقای ربیعی بودم، حرف‌های خود را شفاف‌تر از این بیان می‌کردم. رئیس جمهور باید شفاف و صریح حرف بزند و واقعیت‌ها را آن‌گونه که هست به مردم بگوید. بدین ترتیب اگر نمایندگان از اظهارات ایشان اقناع شدند در این صورت مشکلی نیست اما اگر آنها از سخنان رئیس جمهور قانع نشدند و رأی مثبت به اظهارات ایشان ندادند، آقای روحانی به زندگی عادی خود ادامه می‌دهد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه روز چهارشنبه (۱۷ مرداد) و حواشی آن، گفت: بنده در مخالفت با استیضاح آقای ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی صحبت‌هایی داشتم و این موضوع به مذاق برخی خوش نیامد و مباحثی را به دور از انصاف و عدالت مطرح کردند که بیانگر بی‌اخلاقی گوینده آن است. آیا چنین رفتارهایی درست است که اتهاماتی را به فلان وزیر و مسؤول بزنیم و آبروی او را ببریم و اتهامات بی‌اساسی را به فرزندان وی نسبت دهیم، درحالیکه بعداً مشخص شود از ابتدا چنین اظهاراتی صحت ندارد. چرا باید از پشت تریبون چنین ادعاهایی مطرح شود، ادعایی که هیچ مورد آن واقعیت نبوده و نیست.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: آیا اینکه دختر من در شرکت پتروشیمی مشغول به کار است، جرم است که آن را از پشت تریبون مطرح می‌کنند؟ باید به این افراد گفت که این شمایید که اهل زد و بند و خوردن بیت‌المال هستید. من اگر اهل رانت و درآمدهای آنچنانی بودم که وضعیت زندگی‌ام اینگونه نبود. به آن‌ها می‌گویم ابتدا به زندگی خود نگاهی بیندازند سپس با زندگی ما مقایسه کنند. زندگی من را که فوق تخصص جراحی قلب هستم با آن‌ها که کارمند هستند، مقایسه کنید و ببینید که شرایط زندگی من در مقایسه با آن‌ها چگونه است. ادعاهای واهی آنها چیزی جز بی انصافی نیست.

زندگی‌مان را شفاف به مردم نشان بدهیم

پزشکیان تصریح کرد: من اگر جای رئیس جمهور باشم هر چه سریعتر در مجلس حاضر می‌شوم و وقایع و اقدامات را شفاف برای افکار عمومی بیان می‌کنم. سیاست‌هایی که در جمهوری اسلامی در پیش گرفته‌ایم، علاوه بر سختی و مشکلات فراوانی که برای ما در پی دارد بلکه باید زندگی صادقانه، آشکار و پاسخگو در برابر مردم داشته باشیم. هر فرد دیگری به عنوان رئیس جمهور و مدیر روی کار بیاید ما چنین مشکلات اقتصادی و تورم را خواهیم داشت و نمی‌توان مشکلات را به این سادگی و سرعت حل کرد. حالا برخی افراد مرتب بروند پشت تریبون درباره بیکاری داد بزنند و شعار بدهند، آیا شعار دادن کاری را از پیش می‌برد؟ هر کسی که ادعا دارد باید با عملکرد خودش مسائل را حل و فصل کند.

وی ادامه داد: آن افرادی که مدعی‌اند می‌توانند کاری انجام دهند یا باید در گذشته کاری انجام می‌دادند تا بتوانیم بگوییم این شخص اقدامات و تلاش‌هایی داشته است یا دست از شعار دادن و ادعا کردن بردارند، درحالیکه بسیاری از افراد تنها ادعا دارند. ادعا کردن یک موضوع است و اجرا کردن موضوعی دیگر. ما مسؤولان چهل سال است که در جمهوری اسلامی ادعا کرده‌ایم درحالیکه باید ادعاهایمان را بصورت عملی در جامعه نشان دهیم. نتیجه رفتار نادرست‌مان این است که همه مدیران را فاسد کرده‌ایم و خودمان تنها ادعا داریم. مایی که درباره فساد و رانت خواری حرف می‌زنیم چه اقداماتی برای جلوگیری از بروز آن انجام داده‌ایم که حالا به یکدیگر تهمت می‌زنیم؟

این نماینده مجلس بیان کرد: بنابراین زمانی که تمام افراد را بد و فاسد می‌دانیم، چگونه می‌توانیم کشور را اداره کنیم؟ زمانی که خودمان نسبت به یکدیگر مدعی هستیم مدیر پاک دستی وجود ندارد و اتهام می‌زنیم، دیگر چه کسی می‌ماند که در این فضای اتهام‌زنی و فاسد برای کشور کار کند؟

پزشکیان گفت: من و فرزندانم آماده‌ایم زندگی خود را شفاف به مردم نشان بدهیم. اگر این افراد هم جرأت دارند زندگی خود را به رسانه‌ها و مردم نشان بدهند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.