یزد - کارشناس نظارت برفرآورده های خام دامی دامپزشکی استان یزد گفت : در راستای ارتقاء سطح سلامت فرآورده های خام دامی ایستگاه های جمع آوری شیر استان یزد تحت نظارت مسئولین فنی بهداشتی دامپزشکی است.

ایستگاه های جمع آوری شیردراستان تحت نظارت دامپزشکی است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اداره کل دامپزشکی استان یزد، فاطمه برهانی با بیان این خبر اظهارداشت :با توجه به اهمیت و میزان مصرف شیر در جامعه، مسئولین فنی دامپزشکی جهت کنترل کیفی و بهداشتی شیر استان جهت حفظ سلامت شهروندان در ایستگاه های جمع آوری این فراورده فعالیت می کنند.

وی از فعالیت مسؤولین فنی در ایستگاه های جمع آوری شیر خبر داده و افزود: با توجه به نقش دامپزشکی در ارتقای سلامت فراورده های خام دامی، بویژه شیر که دارای نقشی پررنگ در سبد غذایی خانوار می باشد، دامپزشکی نسبت به اسقرار مسئولین فنی در ایستگاه ها اقدام می نماید.

برهانی تصریح کرد: مسئولین فنی مستقر در ایستگاه ها هر هفته و در دو نوبت صبح و عصر با انجام آزمایش و تعیین میزان آب افزوده شده، درصد چربی، اسیدیته، پروتئین و کشف تقلبات احتمالی در شیر به منظور کاهش بار میکروبی جهت حفظ و ارتقاء کیفیت شیر، فعالیت می کنند.

وی خاطرنشان ساخت: مسؤولین فنی علاوه بر نظارت بر فرایند نگهداری شیر، در زمینه آموزش و اطلاع رسانی درخصوص رعایت نکات بهداشتی تولید به دامداران که جهت تحویل شیر به این ایستگاه ها مراجعه می نمایند به ارائه خدمت می پردازند.

برهانی سرد کردن فوری و تحویل سریع شیر به کارخانه های لبنی و ایستگاه های جمع آوری شیر، شستشو و ضدعفونی کردن شیردوش ها و رعایت نکات بهداشتی در محل دامداری ها را مهمترین راهکارها در کاهش بار میکربی شیر خصوصاً در فصل تابستان عنوان کرد و گاوداران را به رعایت این نکات توصیه نمود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.