اتفاقات عجیب و غریب در ورزشگاه غدیر شهر اهواز و آزادی تهران نه تنها نشانه ای از هرج و مرج در فوتبال ایران است بلکه این فرضیه را ثابت می‌کند که عده ای برای تماشای فوتبال به ورزشگاه نمی‌آیند بلکه می‌خواهند فوتبال را به میدان جنگ تبدیل کنند

فوتبال یا میدان جنگ!

 قدس آنلایناتفاقات عجیب و غریب در ورزشگاه غدیر شهر اهوار و آزادی تهران نه تنها نشانه ای از هرج و مرج در فوتبال ایران است بلکه این فرضیه را ثابت می‌کند که عده ای برای تماشای فوتبال به ورزشگاه نمی‌آیند بلکه بنا دارند فوتبال را به میدان جنگ تبدیل کنند تا به امیال غیر فوتبال خود دسترسی پیدا کنند،در حالی که بخش عمده ای از کسانی که روز پنج شنبه و جمعه در ورزشگاه های اهواز و تهران حضور داشتند برای دیدن فوتبال آمده بودند اما یاغی گری و هرج و مرج عده‌ای بدون شناسنامه سبب شد اتفاقات ناخوشایندی در استادیوم های غدیر و آزادی رقم بخورد.

پرتاب سنگ ، شکستن صندلی، استفاده از الفاظ ناشایست، شعارهای نژاد پرستانه، آتش زدن پرچم تیم حریف و هزاران اتفاق ریز و درشت دیگر نشان می‌دهد بر خلاف تصور مسوولان فوتبال ما نه تنها باشگاه‌های کشور نتوانسته اند فرهنگ سازی کنند بلکه با برخی رفتارها زمینه از بین رفتن فرهنگ ایرانی را نیز فراهم آورده اند، با این حال امروز مسوولان ارکان انضباطی فدراسیون فوتبال به شدت زیر ذره بین قرار دارند تا مشخص شود آنها بنا دارند با این اتفاقات به صورت قاطع برخورد کنند یا اینکه با مصلحت اندیشی برای اینکه پسر فلان مقام مسوول ناراحت نشود، یا فلان فرد بالا دستی دلخور نشوند قانون را نادیده می‌گیرد و با جریمه مالی سر و ته قضیه را جمع خواهند کرد.

بد نیست برای مرور اتفاقاتی که در ورزشگاه رقم خورد، مسؤولان کمیته اخلاق و انضباطی یک بار با دقت اتفاقات ورزشگاه آزادی و غدیر را با دقت تماشا کنند، آنجا که پیراهن کودک خردسالی که مشکل شنوایی داشت توسط عده‌ای پاره می‌شود چون رنگ پیراهن مورد علاقه آنها نیست! یا آنجایی که سربازی که برای حفظ امنیت به ورزشگاه آمده است با پاره سنگی راهی ورزشگاه می‌شود. یا پسر جوانی که قرار است بعد از این با حداقل بیست و چهار بخیه روی صورتش به زندگی ادامه دهد چون سنگی که به صورت وی برخورد کرده است باعث جراحت عمقی گونه اش شده است و او را ناکار کرده است!

به راستی اسم این اتفاقات را چه باید گذاشت؟! مگر می‌شود این همه اتفاقات عجیب و غریب را باور کرد؟ چه بر سر فوتبال ایران آمده است که در سومین هفته مسابقات لیگ برترش این چنین اتفاقاتی رخ می‌دهد، با این وضعیت آیا در کوران مسابقات و بالا گرفتن فضای رقابتی باید منتظر جنگی تمام عیار در استادیوم ها باشیم؟

مرور عکس های ثبت شده از استادیوم غدیر اهواز و آزادی تهران نشان می دهد استادیوم  غدیر و آزادی چه شب‌های عجیبی را پشت سر گذاشتند. به نظر می رسید برای یکسری از طرفداران استقلال و تراکتورسازی و استقلال خوزستان و پرسپولیس دیدن بازی تیم های محبوبشان اصلا اهمیتی نداشت و علی‌رغم حضور نیروهای یگان ویژه در فاصله بین آنها، مدام با پرتاب سنگ به سمت یکدیگر باعث شدند که سایر تماشاگران، به جز بازی سوژه دیگری هم برای تماشا داشته باشند. طبیعتاً هر دو طرف درگیری هم مدعی هستند که استارت جنگ را طرف مقابل زده اما هر چه بود پنج شنبه شب و جمعه شب بخشی از سکوهای استادیوم غدیر اهوار و آزادی هیچ فرقی با میدان جنگ نداشت.

آیا کمیته انضباطی و کمیته اخلاق امروز قاطعانه با این مسأله برخورد خواهند کرد یا اینکه با یک تلفن و یک تماس از بالا به پایین پرونده مختومه می‌شود و تنها شماره حساب کمیته انضباطی پرتر از قبل خواهد شد تا منبع درآمدزایی فدراسیون پنج ستاره به این ترتیب وسط باشگاه های فوتبال شارژ شود؟

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.