۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۱
کد خبر: 614006

قدس آنلاین : تعداد محیط بانان کاشمری پائین‌تر از نُرم کشوری است.

کمبود نیروی محیط بان در کاشمر

به گزارش قدس آنلاین رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشمر در بازدید خبرنگاران از سایت پرورش کمبود نیروی محیط بان در کاشمرقوچ و میش اوریال خراسان رضوی در کاشمر گفت: در کشور ما معمولا یک محیط بان از  ۳ هزار هکتار از منابع طبیعی محافظت می کند.

مهدی جمعه پور  افزود: اما در شهرستان کاشمر، ۸ محیط بان از ۲۲۰ هزار هکتار از مراتع طبیعی شهرستان کاشمر، محافظت می کنند.

وی گفت: اداره محیط زیست در سه حوزه محیط انسانی، عرصه‌های طبیعی و تنویر افکار عمومی فعالیت می‌کند. رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشمر افزود: سرانه تولید پسماند  در شهر ۸۵۰ گرم و روستا  ۲۵۰ گرم است. در تلاش هستیم مدیریت پسماند از داخل خود خانه‌ها انجام شود و تفکیک زباله صورت گیرد.

جمعه پور گفت: در گذشته در ورودی‌های کاشمر چاله زباله های بسیار بزرگی وجود داشت که همه جمع‌آوری شد اما با این وجود هنوز عده ای اقدام به رهاسازی زباله می‌کنند.

وی افزود: در تعاملی که با  قوه‌قضائیه صورت گرفته است، اکنون حکم‌هایی صادر می‌شود که متخلفان محکوم به پاکسازی مناطق مختلف می‌شوند. رئیس محیط زیست کاشمر  گفت: دشت کاشمر یکی از دشت‌های بحرانی خراسان رضوی اعلام  شده است و با وجود اینکه در خشکسالی قرار داریم اما می‌توان با بازچرخانی آب بخشی از مشکلات را رفع کرد.

جمعه پور افزود:  روزانه ۱۵۰ متر مکعب در شهرک صنعتی فاضلاب تولید می‌شود و با ایجاد تصفیه خانه علاوه بر جلوگیری از آلودگی محیط زیست،   می توان دوباره از این آب استفاده کرد.

وی گفت: با وجود اینکه از شش سال قبل پیگیر احداث تصفیه خانه در شهرک صنعتی کاشمر هستیم اما تاکنون این پیگیری ها به نتیجه نرسیده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.