۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱
کد خبر: 614018

یک هواپیمای‌ مسافربری آمریکایی پس از اینکه بدون مجوز و بدون همراه داشتن مسافر به پرواز درآمد، پس از انجام مانورهای خطرناک در نزدیکی شهر سیاتل سقوط کرد.

سقوط یک هواپیمای سرقتی در سیاتل آمریکا

به گزارش قدس آنلاین،منابع آمریکایی از ربوده‌شدن یک هواپیما در فرودگاه شهر سیاتل در غرب این کشور خبر می‌دهند.

به نوشته ان‌بی‌سی، چندین کاربر توئیتری که پروازشان در این فرودگاه با تأخیر مواجه شده است، ادعا کرده‌اند که مطلع شده‌اند یک فرد یک هواپیما را ربوده و تهدید به سرنگون کردن آن کرده است.

فرودگاه سی‌تاک شهر سیاتل روی حساب توئیتری خود نوشته است: «یکی از کارکنان خطوط هوایی، [هواپیمایی] را بدون مجوز و بدون مسافر از فرودگاه سی‌تاک [به پرواز درآورده است]؛ هواپیما در جنوب منطقه پوگت سقوط کرده است. عملیات پروازی عادی در این فرودگاه از سر گرفته شد.»

یکی از سخنگویان اداره هوانوردی آمریکا نیز گفت: «ما نمی‌توانیم هیچ چیزی را در حال حاضر تأیید کنیم. تلاش داریم تا اطلاعات دقیقی درباره اینکه واقعا چه چیزی رخ داده است، به دست آوریم.»‌

گارد ساحلی آمریکا نیز به ان‌بی‌سی نیوز گفت که گزارش‌هایی درباره اینکه یک هواگرد از فرودگاه سی‌تاک دزیده شده است دریافت کرده است، که فردی آن را بر فراز منطقه پوگت جنوبی به پرواز درآورده است و از آن موقع گزارش‌هایی درباره برخواستن حجم زیادی دود از جزیه کترون دریافت کرده است.

خطوط هوایی آلاسکا نیز در حساب توئیتری خود اعلام کرد که «آگاه هستیم که حادثه‌ای شامل پرواز بدون مجوز یک هواپیما از نوع هوریزون‌ایر-کیو۴۰۰ رخ داده است. باور داریم که هیچ مسافری سوار آن نبوده است. اطلاعات بیشتر ارائه خواهد شد.»

خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از منابع انتظامی آمریکا گزارش داد که در جریان این پرواز بدون مجوز که به سقوط هواپیما منتهی شد، دو فروند جنگنده اف-۱۵ آمریکایی این هواپیمای مسافربری را تحت تعقیب قرار دادند، اما در سرنگون شدن آن نقشی نداشته‌اند. این منابع اعلام کرده‌اند که این ماجرا یک حادثه تروریستی نبوده است. برخی منابع نیز گزارش داده‌اند که انگیزه فرد هواپیماربا، خودکشی بوده است.

سی‌ان‌ان نیز به نقل از پلیس سیاتل اعلام کرده است که فرد هواپیماربا، یک مکانیک ۲۹ ساله بوده است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.