کرج- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز گفت: از جمعیت ۸۳۰ هزار نفری فعال دراین استان ۱۵/۶ درصد در بهار سال جاری بیکار بوده اند.

نرخ بیکاری البرز  به ۱۵/۶ درصد رسید

به گزارش قدس آنلاین وبه نقل از ایسنا، اسماعیل خلیلی در جلسه شورای اداری استان البرز که صبح امروز شنبه برگزار شد اظهار کرد: اشتغال و اقتصاد اصلی‌ترین موضوع در استان است به همین دلیل جلسات مربوط به اشتغال مرتب و با حضور بانک‌ها، مدیران و شهرداری‌ها تشکیل شده است.

خلیلی با اشاره به جمعیت دو میلیون و ۷۱۴ هزار نفری استان البرز افزود: جمعیت فعال در استان البرز ۸۳۰ هزار نفر است که از این تعداد ۷۱۲ هزار نفر شاغل هستند.

وی ادامه داد: بر این اساس طبق آمار باید ۱۱۹ هزار نفر در استان بیکار باشند اما هیچ وقت آمار این چنین نبوده و در سامانه‌های کاریابی حداکثر ۳۶ هزار نفر ثبت نام داشته‌ایم.

خلیلی در خصوص نرخ بیکاری دانش‌آموختگان در استان نیز اعلام کرد: البرز با ۱۷/۵ درصد نرخ بیکاری دانش‌آموختگان از این نظر در کشور رتبه دهم را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه البرز دومین استان در نرخ رشد جمعیت را داراست گفت: البرز با ۵۴/۶ درصد اشتغال در بخش خدمات از این نظر در کشور چهارم است.

این مسئول ادامه داد: ۲ درصد از نرخ بیکاری در البرز ناشی از مهاجرت است و مدام با تقاضای اشتغال از طرف مهاجرین روبرو هستیم.

وی افزود: در سال ۹۶ که نرخ بیکاری در کشور ۱۲ درصد بود در البرز به ۱۴ درصد رسید، این رقم در بهار ۹۷ به ۱۵/۶ درصد رسیده است.

خلیلی خاطرنشان کرد: سال گذشته در استان ۵۳ هزار شغل ایجاد شد، البته ما متولی اشتغال نیستیم و این آمار توسط دستگاه‌ها در سامانه رصد وارد شده و ما فقط این آمار را جمع‌بندی و اعلام می‌کنیم.

وی با بیان اینکه با هر درصد کاهش و یا افرایش نرخ بیکاری هشت هزار نفر شاغل و یا بیکار می‌شوند گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۱ هزار شغل توسط دستگاه‌ها در سامانه رصد ثبت شده است.

خلیلی در خصوص وضعیت اشتغال در روستاهای استان نیز اعلام کرد: ۱۹۹ هزار نفر جمعیت روستایی ما است که از این تعداد پنج هزار و ۱۸۰ نفر بیکار داریم و تاکنون حدود ۸۰ میلیارد تومان تسهیلات برای مشغول به کار شدن روستاییان پرداخت شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.