دبیر علمی بیستمین کنگره بین المللی تازه های قلب و عروق ایران، هزینه های جراحی قلب در بخش خصوصی و دولتی را بسیار متفاوت دانست و گفت: بیماران قلبی در بخش دولتی، هزینه زیادی پرداخت نمی کنند.

در بحث پیشگیری بیماری های قلبی، برنامه جامعی نداریم

به گزارش قدس آنلاین، دکتر مسعود اسلامی روز شنبه در نشست خبری بیستمین کنگره بین المللی تازه های قلب و عروق ایران در برج میلاد تهران، اظهارداشت: هزینه‌های جراحی قلب در بخش خصوصی اختلاف زیادی با بخش دولتی دارد، چون با اجرای طرح تحول سلامت، بیماران قلبی در بخش دولتی تنها ۱۰ درصد هزینه ها را پرداخت می کنند که چندان سنگین نیست.

وی ادامه داد: در بخش خصوصی چون هزینه ها آزاد است، در نتیجه درمان گران تر است که البته بیمه های تکمیلی تا حدودی هزینه ها را پرداخت می کنند، اما چون سقف بیمه های تکمیلی محدود است، مابه التفاوت آن را بیمار از جیب پرداخت می کند.

اسلامی نسبت به شیوع بیماری های قلبی عروقی در ۱۰ سال آینده در کشور هشدار داد و گفت: متاسفانه در بحث پیشگیری، برنامه جامع و مدون نداریم و همین مسئله می تواند میزان بیماری های قلبی را افزایش دهد.

وی، از شیوع چاقی، دیابت، کم تحرکی، مصرف دخانیات و سایر فاکتورهای خطر به عنوان عوامل شیوع بیماری های قلبی عروقی و سکته های قلبی در کشور، نام برد.

بیستمین کنگره بین المللی تازه های قلب و عروق از ۲۰ تا ۲۳ شهریور ۹۷ با حضور سخنرانانی از کشورهای آلمان، ایتالیا، فرانسه، امریکای شمالی، ترکیه، انگلیس، اتریش و...، در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد برگزار خواهد شد. 

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.