اصفهان- فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: آمار جان باختگان ناشی از تصادفات موتورسیکلت ابتدای امسال ۵۷ درصد بود، در حالی که امروز به ۵۱ درصد کاهش یافته است.

کاهش آمار جان باختگان ناشی از تصادفات موتورسیکلت در اصفهان

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سردار مهدی معصوم بیگی صبح شنبه در نشست خبری با خبرنگاران ضمن تبریک روز خبرنگار و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای خبرنگار اظهارکرد: خبرنگاران گوش شنوا و چشم بینای جامعه هستند و با رویکرد وفاق و آرامش، افزایش امنیت را در جامعه دنبال می‌کنند.

وی به عملکرد چهار ماهه انتظامی استان اصفهان اشاره و تصریح کرد: طی چهار ماهه امسال ۲۵۷ میلیارد ریال کشف زمین‌خواری اتفاق افتاد و در این پرونده‌ها که از اقدامات ویژه جرایم اقتصادی بود، افرادی قصد تصرف ۴۶ هزار و ۷۷۸ متر اراضی ملی را داشتند که با هوشیاری نیروی انتظامی ناکام ماندند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه آمار جان باختگان ناشی از تصادفات موتورسیکلت ابتدای امسال ۵۷ درصد بود، در حالی که امروز به ۵۱ درصد کاهش یافته است، گفت: این عدد باید به ۳۰ درصد تا پایان سال جاری برسد که لازمه آن همکاری پلیس، رسانه و مردم است

وی ادامه داد: در حوزه قاچاق کالا نیز پرونده‌های بالای ۵۰۰ میلیون تومان بیش از ۱۰۰ درصد و پرونده‌های بالای ۱۰۰ میلیون تومان که عمده‌ترین آنها دارو، لوازم بهداشتی، لوازم آرایشی و پوشاک بوده است، ۲۲ درصد رشد داشته که این امر بیانگر رویکرد انتظامی استان در حوزه کشف قاچاق عمده است.

سردار معصوم بیگی با اشاره به دستگیری ۵۹۰۰ نفر در حوزه سرقت در استان اصفهان تصریح کرد: در حوزه تخلفات ارزی ۸۹۴ میلیارد ریال تخلفات ارزی در یک شرکت تجاری شناسایی شد و با این مجرمان و اخلالگران اقتصادی برخورد و در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت.

وی در خصوص تجمعات اخیر شهرک صنعتی امیر کبیر نیز گفت: بیشتر این تجمعات اعتراضات صنفی بود که به دنبال قطعی مکرر برق و مالیات اتفاق افتاده بود اما در این میان معاند و ضد انقلاب ورود کرده و جریان سازی می کرد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان افزود: خواسته‌های درست این اصناف عملیاتی شد و هیچ کس در این زمینه کشته نشد، مردم باید هوشیار باشند که معاند از شرایط موجود استفاده نبرد و مسئولان در این زمینه گوش شنوایی دارند.

وی خبر از تولید قطعه ردیاب خودرو در استان اصفهان داد و اظهارکرد: یک شرکت معتبر این قطعه را تولید کرده و قرار است از آبان ماه در سطح استان اصفهان توزیع شود.

سردار معصوم بیگی ادامه داد: شهروندان در صورت استفاده از این قطعه می توانند در هر زمانی خودروی خود را ردیابی کنند و با این اقدام سرقت خودرو به صفر می رسد.

وی با تاکید بر اینکه آموزش همگانی، فرهنگسازی و ارتقاء فرهنگ ترافیکی در حوزه فعالیت پلیس راهور قرار گرفته است، گفت: افزایش دوربین‌های پایش و کنترل سرعت دومین رویکرد پلیس راهور است که ظرفیت جدیدی در استان خواهد بود.

فرمانده انتظامی استان اصفهان برگزاری همایش بزرگ تجلیل از رانندگان، راکبین و عابران پیاده قانونمند را از دیگر برنامه‌ای در دستور کار پلیس راهور اعلام کرد و گفت: برگه‌های مربوط به این همایش که طی سه ماهه آخر سال برگزار می‌شود، در سطح استان توزیع خواهد شد.

سردار معصوم بیگی از کشف۱۴ هزار و ۶۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در چهار ماهه نخست امسال خبر داد و افزود: میزان کشف در استان بیش از ۴۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: به منظور پاکسازی نقاط آلوده و کانون‌های جرم استان ۳۲۰۰ طرح پاکسازی در سطح استان انجام شده که این روند تا کاهش حداکثری جرم ادامه خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.