اصفهان- استاندار اصفهان از تصویب افزایش اعتبار پانصد میلیارد ریالی دولت برای تکمیل پروژه احداث تونل خوانسار به بوئین میاندشت خبر داد.

۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل تونل خوانسار به بوئین میاندشت اختصاص یافت

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از اداره کل روابط عمومی و اموربین الملل استانداری اصفهان، محس مهرعلیزاده در خصوص پروژه تونل خوانسار به بوئین میاندشت، اظهارداشت: فعالسازی عملیات اجرایی احداث تونل از طریق وزارت راه و شهرسازی پیگیری شده است و پس از طرح موضوع در هیأت دولت، خوشبختانه اعتبار کامل و مورد نیاز این پروژه تا سقف پانصد میلیارد ریال در روز چهارشنبه هفدهم تیرماه ۹۷ به تصویب رسیده است.

محسن مهرعلیزاده با بیان اینکه در حال حاضر ترافیک ورودی و خروجی از شهرهای گلپایگان و خوانسار از طریق سه راهی دامنه با طول ۶۸ کیلومتر به طرف الیگودرز و خرم آباد در استان لرستان منتقل می گردد، یادآور شد: با احداث و تکمیل تونل خوانسار به بوئین میاندشت این مسیر به ۳۲ کیلومتر کاهش می یابد.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه این پروژه از سال۱۳۹۲ با پیمانکاری قرارگاه خاتم الانبیا آغاز شده است، تصریح کرد: این پروژه با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی به دلیل عدم نقدینگی و بدهکاری به مجری طرح که حدود ۲۴۰ میلیارد ریال می باشد و به تایید سازمان حسابرسی نیز رسیده است متوقف شده بود و هر لحظه امکان بروز خسارات جبران ناپذیر وجود داشت.

مهر علیزاده خاطر نشان کرد: با ادامه عملیات ساخت و ساز این تونل، شهرستان خوانسار در شبکه اصلی راه های کشور قرارگرفته است و با بهره برداری از آن، شهرستان خوانسار از بن بست خارج خواهد شد.

استاندار اصفهان تصریح کرد: با اجرای ۱۲۰۰ متر تونل چهارخطه به صورت رفت و برگشت و احداث ۱۳ کیلومتر جاده اصلی، رانندگان و ناوگان حمل و نقل و ترابری کشور خواهند توانست از طریق استان مرکزی و شهرستان لنجان، مسیر خوانسار و بوئین میاندشت و سپس مسیر خوزستان را طی نمایند.

دکترمهرعلیزاده اضافه کرد: با اجرای این طرح رانندگان علاوه بر اینکه حدود ۴۵ دقیقه راه را کمتر طی خواهند کرد در استهلاک ماشین آلات و سوخت نیز صرفه جویی می شود و از همه مهمتر به پیشگیری از آلودگی بیشتر محیط زیست کمک خواهد شد.

گفتنی است برقراری ارتباط بین راه های ۴ خطه اصفهان- دلیجان، ۴ خطه اصفهان- خوزستان، کاهش ۳۵ کیلومتری مسافت سفر و ۴۵ دقیقه‌ای زمان سفر از جمله اهداف این پروژه است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.