سخنگوی سازمان غذا و دارو در مورد تخصیص یا عدم تخصیص ارز ترجیحی دولتی به مکمل های تغذیه ای گفت: مکمل های تغذیه ای، رژیمی و ورزشی از ابتدای تغییر مقررات ارزی و تخصیص ارز دولتی به دارو، تجهیزات و ملزومات پزشکی، گروه هدف ارز دولتی نبودند و کماکان هم نیستند.

ارز دولتی به مکمل‌های تغذیه ای، رژیمی و ورزشی تعلق نمی‌گیرد

به گزارش قدس آنلاین،کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو در مورد تخصیص یا عدم تخصیص ارز ترجیحی دولتی به مکمل های تغذیه ای گفت: مکمل های تغذیه ای، رژیمی و ورزشی از ابتدای تغییر مقررات ارزی و تخصیص ارز دولتی به دارو، تجهیزات و ملزومات پزشکی، گروه هدف ارز دولتی نبودند و کماکان هم نخواهند بود.

وی با بیان این مطلب اظهار داشت: مکمل های تغذیه ای، رژیمی و ورزشی، به طور کلی در دسته دارو و کالای استراتژیک و اساسی به شمار نمی‌روند، بنابراین قیمت آن نیز مشمول کمیسیون قیمت گذاری و تخصیص ارز دولتی و ترجیحی نبوده و نخواهند بود و در این خصوص اتفاق جدیدی هم رخ نداده است . 

جهانپور تاکید کرد: بیش از ۴۶ مکمل با تولید مشابه داخلی به میزان حداقل نیمی از روند مصرف قبلی کشور ممنوع الورود شده، صدور مجوز واردات و IRC جدید برای واردات مکمل های آمریکایی از هر نوعی نیز ممنوع شده است. همچنین فرآیند قیمت گذاری آنها نیز با تعامل سندیکاهای مربوطه و خارج از کمیسیون قیمت گذاری سازمان غذا و دارو انجام می شد که حتی المقدور این روال ادامه خواهد یافت.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.