۱۲۰ هزار نفر جمعیت تایباد فاقد سونوگراف خانم هستند و این مسئله مشکلات متعددی را برای بانوان باردار این شهرستان ایجاد کرده است.

۱۲۰۰۰۰ نفر جمعیت تایباد فاقد سونوگراف خانم هستند

شهرستان مرزی تایباد با جمعیتی حدود ۱۲۰ هزار نفر در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد اما این شهرستان در حوزه بهداشت و درمان مشکلاتی دارد که یکی از آنها نبود سونوگراف خانم است که زمینه ساز ناراحتی عده زیادی از مردم این شهرستان شده است.

بیش از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و فقدان سونوگراف

صادقی یکی از شهروندان شهرستان تایباد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رابطه با نبود سونوگراف خانم می‌گوید: چطور می‌شود شهرستانی با بیش از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت حتی یک سونوگراف خانم نداشته باشد.

وی افزود: چندین بار به قصد پاسخ به فرمانداری، شورای شهر و شبکه بهداشت درمان رفتیم و پیگیر ماجرا شدیم اما هر دفعه وعده و وعید می‌گرفتیم و نتیجه‌ای نداشت. بارها هم برای نماینده مجلس نامه فرستادیم و حتی در دیدارهای مردمی با نماینده این مشکل را عرض کردیم و قرار شد که پیگیر ماجرا شوند اما همچنان بعد از گذشت ماه‌ها و سال‌ها نتیجه نگرفتیم که نگرفتیم.

سفر به شهرهای همجوار برای سونوگرافی

این شهروند تایبادی بیان کرد: هزینه‌های جانبی درمان و تردد بیماران به شهرهای دیگر خود بحثی کاملاً جداست و با توجه به جاده‌های پرخطر اصلا به صلاح شهروندان نیست که امیدواریم این مسئله  مدنظر مسئولان استانی و کشوری قرار گیرد و برای رفع آنها چاره‌جویی اساسی شد.

وی که از نبود متخصص سونوگرافی زن در این شهرستان به شدت انتقاد دارد، گفت: نبود پزشک سونوگراف خانم سبب شده که من با این وضعیت جسمی مجبور باشم به صورت مکرر به شهرهای همجوار مسافرت داشته باشم و اگر در مسیر راه اتفاقی برای من و فرزندم پیش آمد چه کسی جوابگو خواهد بود.

وی اظهار کرد: وقتی به شهرهای همجوار برای سونوگرافی می‌رویم آنها با ما برخورد مناسبی ندارند و علاوه بر سختی راه و هزینه‌های اضافه باید از قبل نوبت حضوری داشته باشیم که این کار اصلا برای ما امکان ندارد.

پاسخ رئیس شبکه بهداشت و درمان

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان تایباد در این زمینه اظهار داشت: با پیگیری‌های انجام شده اولویت توزیع پزشک سونوگراف خانم در استان خراسان رضوی با شبکه بهداشت و درمان تایباد است.

محمد موسوی افزود: به امید خدا و لطف مسئولان کمبود سونوگراف خانم طی چند ماه آینده در شهرستان تایباد حل خواهد شد.

کمبود سونوگراف خانم

وی بیان کرد: تعداد سونوگراف خانم نسبت به آقا در تمام کشور کمتر است اما با توجه به برنامه‌ریزی‌ها و پیگیری‌های انجام شده به زودی این موضوع مطرح شده در سراسر کشور حل و برطرف خواهد شد.

موسوی یکی دیگر از کمبودات این حوزه را متخصص چشم دانست و گفت: در برنامه‌ریزی‌های انجام شده این نیاز را به استان اعلام و در اولویت نیاز شهرستان تایباد قرار گرفته است، امید است این کمبود هم حل شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.