کرج- رئیس اتاق بازرگانی استان البرز با بیان اینکه عوامل بیرونی و زیر ساخت ها برای پیشرفت بخش خصوصی موانعی را ایجاد می کنند، افزود: تاکنون۲۳ تشکل بخش خصوصی در البرز راه اندازی شده که ۲۰ تشکل آنها فعالانه وارد عرصه کار و فعالیت شده است.

عوامل بیرونی مانع پیشرفت بخش خصوصی است/ارتقای اتاق بازرگانی البرز به درجه یک

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، رحیم بنا مولایی پیش از ظهرامروز شنبه در نشستی خبری با اشاره به اینکه اگر اصحاب رسانه نباشند واقعیت ها گفته نمی شود گفت: ما برای توسعه و تلاش آمده ایم تا صنعت و اقتصاد کشور رونق بیابد نه اینکه دیگران بکارند و ما فقط برداشت کنیم.

بنامولایی با اشاره به اینکه در تریبون ها گفته شده سال ۹۷ سال شکوفایی است اما شکوفایی دیده نشد، گفت: قرار بود اقداماتی دراین راستا انجام بگیرد تا سال شکوفایی اقتصادی را محقق کنیم اما با اوضاع جنگ اقتصادی سیاسی مواجه شدیم.

وی با بیان اینکه در داخل کشورنیز عواملی به این اوضاع دامن زدند، خاطرنشان کرد: هدف بخش خصوصی پیشرفت اقتصادی ودر نهایت توسعه صادرات بود چراکه بنا به فرمایشات رهبری بایستی اقتصاد متکی به نفت به اقتصادغیر نفتی تبدیل شود.

بنا مولایی با بیان اینکه بخش خصوصی با ایجاد تشکل ها آمادگی کامل در اجرای این هدف را داشت، گفت: با تشکیل اتاقهای فکر و ارتباط با نخبه ها و اساتید دانشگاه ها و استارت آپ ها در اتاق بازرگانی البرز برای جهش پیشرفت اقتصادی در استان تلاش خود را کردیم.

رئیس اتاق بازرگانی استان البرز با بیان اینکه عوامل بیرونی و زیر ساخت ها برای پیشرفت بخش خصوصی موانعی را ایجاد می کنند، افزود:نا گفته نماند که برخی از بخش های خصوصی نیز با رانت و سود جویی در این شرایط سو استفاده کرده اند که به هیچ وجه مورد حمایت اتاق بازرگانی و هیئت رئیسه اتاق نیست.

بنا مولایی با یادآوری اینکه بخش خصوصی با جان و دل دراقتصاد و اشتغال فعالیت می کند، تصریح کرد: بخش خصوصی مدیریت منابع انسانی را به خوبی انجام می دهند بطوریکه واحدهایی که رو به تعطیلی قرار گرفته اند با فروش اموال شخصی خود حقوق کارکنان خود را پرداخت می کنند.

این مسئول با بیان اینکه بخش خصوصی از خود مردم است، افزود: در این راستا شورای گفتگو دراستان پایگاهی است برای اتاق بازرگانی و علی رغم اینکه مورد انتقاد قرار گرفته است اما در بخش خصوصی مشکلات واحدهای صنعتی بیان شده تا حل و فصل شود.

بنا مولایی در خصوص برگزاری نمایشگاه در اتاق البرز، گفت: این یک فرصت طلایی برای بخش خصوصی بود که ۳ هزارنفردر بخش‌های آموزشی وفنی حرفه‌ای ازاین نمایشگاه بازدید کردند وسبب شد تا استارت آپ‌های بسیاری از این نمایشگاه کلید بخورد.

این مسئول اضافه کرد:تمام ادارات دولتی بنا به شعار حمایت از کالای ملی تجهیزات مورد نیاز خود را ازاین نمایشگاه تأمین می‌کنند که این یک فرصت خوب برای صنعتگران بود.

وی با اشاره به اینکه باید دید ۹ درصد مالیات ارزش افزوده به چه صورت در بخش خصوصی استفاده می شود، گفت: در طول ۵ سالی که اتاق ازاین مالیات استفاده کرد منجربه به سرمایه گذاری خوبی شد و ساختمان اتاق بازرگانی و مجاور آن به مبلغ ۲۴ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است که باتجهیزات آن ۴۰ میلیاردتومان هزینه برداشت.

بنامولایی در پایان با اشاره به اینکه با تلاش و همت دست اندرکاران عرصه تولید و تجارت، اتاق بازرگانی البرز از درجه ۲ به درجه یک ارتقاء یافته است گفت: برای ارتقای سطح دانش دست اندرکاران تولید و صنعت، اتاق آموزش راه اندازی کرده‌ایم و نمایشگاه دائمی فعال شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.