قدس آنلاین، مسئول پایگاه قنات جهانی قصبه گناباد گفت: پنج میلیارد ریال، امسال برای مرمت و استحکام بخشی این اثر جهانی اختصاص یافت.

پنج میلیارد ریال به مرمت قنات جهانی قصبه گناباد اختصاص یافت

به گزارش قدس آنلاین، رسول صنوبری افزود: از ۶.۲ میلیارد ریال که در ۲ سال گذشته برای استحکام بخشی و توسعه زیرساختهای گردشگری قنات قصبه تعیین شده بود، تنها پارسال ۱.۵ میلیارد ریال محقق شد و اعتبار امسال در مقایسه با پارسال رشد قابل توجهی دارد.

وی گفت: برای توسعه کیفی گردشگری قنات قصبه باید سازه و حفظ اصالت آن و در مرحله بعدی عناصر وابسته مانند آسیابها، آب انبارها و کوچه باغها را حفظ کرد و توسعه داد و این امر در اولویت برنامه های پایگاه جهانی این قنات قرار دارد.

وی تصریح کرد: این قنات تنها یک اثر تاریخی نیست بلکه اثری چندوجهی است که برای حفظ و توسعه آن باید همه مسائل مانند کشاورزی مورد توجه قرار گیرد و اگر به یک بخش ضربه بخورد سایر بخشها تحت تاثیر منفی آن قرار می گیرند.

صنوبری گفت: توسعه زیرساختهای گردشگری قنات قصبه باید به صورت یک مجموعه کامل گردشگری در این شهرستان، منطقه و کشور مورد توجه قرار گیرد و شهرداری، جهاد کشاورزی و غیره هم در آن قالب به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.