رشت- رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان و نماینده مردم شهرشتان رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در دنیا اصولا" بسیاری از بنگاههای بزرگ اقتصادی دارای سایت خبری هستند گفت : متأسفانه رسانه‌های ما در کشور در سطحی هستند که می توانند مشکلات و مسائل داخل کشور را رصد کنند و دارای یک امپراطوری رسانه‌ای قدرتمند نیستیم.

متاسفانه یک امپراطور رسانه‌ای قدرتمند در ایران نداریم/ تأثیر  مبارزه رسانه‌ها با فساد شدیدتر از قوه قضائیه است

 به گزارش خبرنگار قدس آنلاین جبار کوچکی نژاد دیشب در نشست خبری مجمع نمایندگان استان با اصحاب رسانه، با بیان این مطلب افزود: باید تلاش کنیم بنگاه سالم اقتصادی در حیطه رسانه شکل بگیرد تا بتواند پیام انقلاب را به کشور برساند.

وی  با تأکید براینکه فضای مجازی، مطبوعات و رسانه ها توانسته اند جایگاه خوبی در جامعه داشته باشند، اظهار کرد: جایگاه رسانه به عنوان یک عنصر مهم در زندگی انسانها به عنوان یک نیاز اساسی ضروری است.

وی تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه و در مواد ۹۲ و ۹۳ قانون به حوزه مطبوعات پرداخته شده که امنیت شغلی برای خبرنگاران را یک ضرورت دانسته است.

وی اضافه کرد: مواردی همچون بحث بیمه پایدار و بیمه بیکاری در این قوانین صراحت دارد و دولت از این موارد حمایت می کند.

کوچکی نژاد با بیان اینکه اصلاح قانون مطبوعات مورد نیاز است، گفت: دولت در تلاش است تا لوایح در رابطه با رسانه ها را تدوین و بسیاری از مشکلات را در قالب قانونگذاری حل کند.

وی با تأکید بر اهمیت سواد رسانه‌ای افزود: همواره نیاز به آموزش مستمر داریم و از سوی دیگر، به اقتصاد رسانه نیز باید توجه جدی شود.

وی با بیان اینکه مبارزه رسانه ها با فساد شدیدتر از قوه قضائیه است، گفت: اگر مطلبی بحث مطرح شد نباید رسانه را بایکوت کرد و کمیسیون فرهنگی باید در راستای امنیت شغلی خبرنگاران تلاش کنند.

به خاطر مساله سپید رود وزیر را به صحن خواهم آورد

محمدصادق حسنی نیز در این نشست که با انتقاد شدید برخی خبرنگاران به خاطر عدم حمایت از سپیدرود رشت و از سوی دیگر حمایت از استقلال تهران قرار گرفته بود، اظهار کرد: ورزش را می‌شناسم و رییس هیات کاراته بودم.

نماینده مردم رشت در مجلس در پایان اظهار داشت: به خاطر سپیدرود رشت وزیر را به صحن می آورم.

چای ایرانی از سالم‌ترین محصولات ارگانیک در جهان است

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با اشاره به اعمال محدودیت‌ها برای مشاوران رسانه‌ای خبرنگاران اظهار کرد: چندی پیش یک مشاوره رسانه‌ای برای خود انتخاب کردیم که توسط دولت‌مردان بایکد خبری شد و خوب است رسانه‌ها به این موضوع هم بپردازند که دلیل این کار چیست.

ذبیح‌الله نیکفر با اشاره به برخی عملکرد و اعمال فشارها در حوزه چای افزود: برخی‌ها در مقابل نظارت‌ها ما را متهم به تقابل انگاری در مقابل دولت محکوم می‌کنند درحالی‌که نمایندگان وظیفه ذاتی نظارت خود را انجام می‌دهند.

وی با تأکید بر اینکه چای باید به‌عنوان یک محصول ارگانیک مورداستفاده قرار گیرد گفت: چای توسط عده‌ای سودجو مورد سو استفاده قرارگرفته است که باید هر چه سریع‌تر با همکاری و تعامل دولت رفع سو شود.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از کارخانجات فرآوری چای به علت فروش نرفتن محصولات خود در موعد مقرر،‌ دچار مشکل می‌شوند افزود:‌ اختلاط چای ایرانی با چای خارجی می‌تواند به ارتقای کیفیت محصول صادر شده به بازار مصرف کمک کرده و بسیاری از این مشکلات موجود را برطرف کند.

هیچ دیواری بین مناطق جغزافیایی نمایندگان گیلان وجود ندارد

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با اشاره به انعکاس دردمندانه و حقیقت انگارانه اخبار اظهار کرد: هر وقت که بتوانیم در خدمت خبرنگاران خواهیم بود و هیچ دیواری بین مناطق جغرافیایی ما وجود ندارد.

اسدالله عباسی با اشاره به اتحاد و وجود مشترکات در بین نمایندگان گیلان افزود: ممکن است در برخی مواقع تک‌صدایی از ما شنیده شود اما در اشتراکات ملی و جغرافیایی همه نمایندگان یک‌صدا هستیم.

وی با اشاره به سایت نفتی خزر تصریح کرد: تجربه استخراج نفت در عمق‌های مشخص در کشور وجود دارد اما برای احداث سایت پشتیبانی خزر با توجه به شرایط اقتصادی دولت و برجام احداث این سایت منتفی شد و پتروشیمی در آن منطقه در دستور مار قرار گرفت.

نباید مواضع رسانه‌های ضدانقلاب توسط رسانه‌های داخلی دنبال شود

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست خبری با تأکید بر لزوم کار مضاعف برای مردم گفت: سعی کرده‌ام برای مردم کارکنم و تاکنون ۱۰ برابر خودم تلاش کرده‌ام.

سید کاظم دل‌خوش اباتری بر لزوم آگاه بودن اصحاب رسانه‌ها تأکید کرد و افزود: نباید موارد و مواضعی که رسانه‌های ضدانقلاب دنبال می‌کنند توسط رسانه‌های داخلی و محلی دنبال شود.

وی با بیان اینکه کار اول من قانون‌گذاری است و همیشه طرفدار و مدافع مردم بوده‌ام گفت: طبق قانون اساسی نماینده می‌تواند در هر اموری در هر منطقه‌ای دخالت کند و از حقوق ملت دفاع کند.

کشاورزی، گردشگری و صنعت  مورد توجه رسانه ها

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با تأکید بر توجه اصحاب رسانه به دغدغه‌ها و ظرفیت‌های توسعه‌ای گیلان اظهار کرد: کشاورزی، گردشگری و صنعت از محورهای توسعه گیلان هستند و باید موردتوجه همگان ازجمله رسانه‌ها باشد.

مهرداد بائوج لاهوتی با اشاره به مقوله گردشگری افزود: گردشگری در گیلان سومین رکن اقتصادی در گیلان به شمار می‌رود اما این سهم در افق ۱۴۰۴ باید با سرعت بیشتری حرکت کند.

وی با اشاره به موضوع صنعت در گیلان گفت: صنایع گیلان در مسیر توسعه قرار دارد اما با توجه به شرایط حاکم در کشور در ایجاد صنایع با مشکلاتی روبرو هستیم.

خبرنگاران باهوش ترین و صادق ترین قشر جامعه هستند

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست خبرنگاران را باهوش‌ترین و صادق‌ترین قشر توصیف کرد و اظهار کرد: خبرنگاران افراد دلسوز و متعهد هستند که قانون را می‌شناسند و احترام متقابل را می دانند  .

منوچهر جمالی با اشاره به پیگیری‌های خود در مجلس شورای اسلامی افزود: پس از ۳۸ سال برای بیماران خاص قانون نوشتیم و اکنون این بیماران برای حمایت دارای قانون هستند.

وی  با اشاره به آزادراه رشت قزوین و محل دریافت عوارضی تصریح کرد: این عوارضی قبل از خدمت من در شهرستان جانمایی شده اما با تلاش‌های صورت گرفته این محل دریافت عوارضی کاهش‌یافته و به منتهی‌الیه شهرستان منتقل خواهد شد.

گیلان با ۱۶ شهرستان، ۱۳ نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.