ایلام- مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی  منطقه ایلام گفت: نفت خام کرکوک به صورت سوآپ به انبار نفت دره شهر ایلام انتقال می یابد.

سوآپ نفت کرکوک به ایلام

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علی اصغر چاغروندی عصر روز شنبه در نشست خبری با جمعی از رسانه های دیداری و شنیداری استان با تبریک روز خبرنگار و سالروز ورود آزادگان؛ اظهار داشت: هم اکنون ۴۶ مرکز عرضه سوخت مایع؛ ۲۲ مرکز عرضه سی. ان. جی؛ ۵ تاسیسات سیلندر پرکنی و دو انبار ذخیره سوخت (ایلام و دره شهر) فعالیت دارند و به ارائه خدمات مشغول اند.

وی با بیان اینکه در سالجاری قریب ۷۳ میلیون لیتر بنزین در سطح استان مصرف شده است، افزود: این میزان مصرف نسبت به مدت مشابه سال قبل، حدود ۷ و ۹ دهم درصد افزایش نشان می دهد که نشان دهنده افزایش تعداد خودروها، مسافرت ها و حمل و نقل است.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ایلام با اشاره به اینکه مصرف بنزین سوپر در استان ۸۵ درصد افزایش یافته است، بیان داشت: در طول سالجاری دو میلیون و ۶۹ هزار لیتر بنزین سوپر در سطح استان مصرف شده است‌.

علی اصغر چاغروندی با بیان اینکه بر اساس قرارداد منعقده وزارت نفت با شرکت نفت مرکزی عراق، روزانه ۳۰ هزار بشکه نفت از کرکوک عراق به کشور وارد، یادآور شد: در فاز دوم مقرر است که روزانه ۶۰ هزار بشکه نفت وارد شده و امیدواریم زمینه اشتغال جمعی از افراد جویای کار استان فراهم شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر امکان فرآوری نفت خام کرکوک در استان وجود ندارد، ادامه داد: این نفت پس از ذخیره سازی در انبار نفت دره شهر از طریق لوله به پالایشگاه های نفت کشور انتقال می یابد.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ایلام با اشاره به اینکه هیچگونه کمبودی در رابطه با انواع سوخت، در سطح استان نداریم، تصریح کرد: در تلاش هستیم که در آینده نزدیک، دو جایگاه عرضه نفت و گاز یورو ۴ را در سطح استان راه اندازی کنیم.

علی اصغر چاغروندی تاکید کرد: تمام ظرفیت ها و زیرساخت های لازم برای ذخیره سازی سوخت مورد نیاز استان و نیز در حوزه صادرات فراهم است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.