قدس آنلاین:کنکور ۹۷ هم با همه فراز و نشیب هایش به پایان رسید و آنچه در این سه سال گذشته نصیب دیار تربت حیدریه شده، کسب عناوین برتر در رشته های زبان انگلیسی، علوم تجربی، فنی و حرفه ای و همچنین دهها عناوین دو رقمی بود که پسران در آن سهم بیشتری داشتند.

 تربت حیدریه و نابغه های کنکوری/بسیج دانش آموزی حلقات صالحین شهید احمدی روشن فاتح رتبه های کنکور شدند

برخی خانواده ها برای فرزندان کنکوری هر آنچه  در توان داشتند فراهم کردند، از کلاس های کنکور رنگارنگ و کتاب های رنگارنگ گرفته تا خانه مستقل و برخی دیگر نیز خیلی ساده و بی آلایش و بدون کلاس و رنگ و لعاب خاصی درس خواندند تا همه آنچه در توان دارند را  روی کاغذ بیاورند.

در همان چهار ساعتی کنکوری ها آزمون می دهند خانواده ها همه ترس ها و آرزوهایشان را پشت درب سالن ها بیرون می ریزند، گروهی دعا می خوانند و گروهی با استرس می روند و می آیند و گروهی در ذهن خود آینده فرزندانشان را در کشور تداعی می کنند تا این چهار ساعت بگذرد.

اما شهرستان ۲۵۰ هزار نفری تربت حیدریه در جنوب خراسان رضوی در سه سال گذشته با کسب عناوین برتر در رشته های علوم تجربی، زبان انگلیسی و فنی و حرفه ای و همچنین دهها عناوین دو رقمی و سه رقمی جایگاه ویژه ای را در این آزمون در سطح کشور بدست اورده، بطوریکه توانسته نابغه ها و نخبگانی را وارد دانشگاههای بزرگ کشور کند.

* رتبه دوم کنکور سراسری

۱۹ مردادماه سال ۹۵ بود که نتایج آزمون سراسری آن سال توسط سازمان سنجش اعلام شد و محمد امین روانبخش دانش آموز ممتاز شهرستان تربت حیدریه از دبیرستان استعدادهای درخشان در کنکور سراسری حائز رتبه دوم در رشته علوم تجربی شد.

در همین سال ۳۲ دانش آموز از سطح شهرستان تربت حیدریه حائز رتبه زیر هزار شدند  که علاوه بر امید روانبخش نفر دوم رشته تجربی، خطیبی نفر ۱۹ و وحدتی بعنوان نفر ۸۳ رشته علوم انسانی نیز معرفی شدند.

دوئل درخشان دانش آموزان تربتی همچنان ادامه یافت تا اینکه در ۲۲ شهریور همان سال یعنی سال ۹۵ در ادامه افتخار آفرینی های دانش آموزان این دبار حمیدرضا زارع دانش آموز هنرستان شهید چمران رتبه نخست رشته فنی و حرفه ای را در این تورنمنت علمی به نام خود ثبت کرد.

*بی نیازی نخبگان حیدریه به کلاس کنکور

کنکور ۹۷ هم با همه فراز و نشیب هایش  به پایان رسید و انچه در این سه سال گذشته نصیب دیارزعفرانی ترین شهر جهان شده کسب عناوین برتر در رشته های زبان انگلیسی، علوم تجربی، فنی و حرفه ای و همچنین دهها عناوین دو رقمی که پسران در آن سهم بیشتری داشتند.

اما این هنرنمایی ها امسال به اوج خود رسید و علی عبداله زاده دانش آموز دبیرستان استعدادهای درخشان شهید بهشتی بدون کلاس کنکور و یا رنگ و لعاب خاصی توانست در دو رشته زبان انگلیسی و علوم تجربی با کسب عناوین اول و دوم در کنکور سراسری آن هم در دو رشته متفاوت برای مردمان پایتخت ابریشم ایران حماسه ای دیگر رقم بزند.

حماسه ای از جنس نظام تعلیم و تربیت که توانست نخبه و نابغه ای را معرفی کند که رتبه نخست زبان انگلیسی را بدون کلاس کنکور و یا معلم خصوصی بدست آورد، هر چند  او علاقمند است که رتبه دوم علوم تجربی را با انتخاب رشته پزشکی در دانشگاه مشهد ادامه دهد اما این سرآغاز یک راه افتخار آمیز برای این دانش آموز تربتی بود.

*حمایت خانواده و معلمان و تلاش خودم

این دانش آموز موفق در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان اینکه دوران تحصیل ابتدایی را در آموزشگاه شهید فلاحی سپری کرده، افزود: به دلیل استعداد بالا و نمرات ممتاز دوران راهنمایی و دبیریستان را در آموزشگاه استعدادهای درخشان شهید بهشتی تحصیل کردم.

وی که متولد سال ۱۳۷۸ و علاقمند به رشته فوتسال و پینگ پنگ است در تشریح علت موفقیتش می افزاید: در اینحا جا دارد از حمایت های پدر و مادرم و همچنین رییس و پرسنل و معلمان دبیرستان استعدادهای درخشان که حمایت همه جانبه از من داشتند و باعث کسب این موفقیت شدم قدردانی کنم.

وی در خصوص رتبه نخست زبان انگلیسی در کنکور سراسری گفت: با توجه به اینکه در برنامه نویسی کامپیوتر فعالیت داشتم به ناچار و برای کسب اطلاعات باید به منابع انگلیسی مراجعه می کردم، لذا بصورت خودجوش و بدون دبیر و کلاس متفرقه به فراگیری زبان انگلیسی پرداختم.

عبدالله زاده افزود: در هیچ کلاس متفرقه ای حضور پیدا نکردم و فقط کتاب های درسی و همچنین کتاب های تستی را نیز مطالعه کردم و لذا توصیه ام به کنکوری ها در مرحله نخست کتب درسی است که می تواند منجر به نتایج مطلوب شود.

مطلب دیگر اینکه این افراد خروجی ها حلقات صالحین شهید احمدی روشن بسیج دانش آموزی هستند که توانستند علاوه بر حضور در برنامه های فرهنگی و تربیتی بسیج حائز عناوین برتر علمی در بزرگترین تورنمنت علمی کشور شوند.

اکنون که شهرستان تربت حیدریه آن هم با امکانات محدود که به فراتر آن در مراکز استان و حتی تهران این امکانات به وفور یافت می شود استعدادهای بالقوه خود را به فعلیت رسانیده، می طلبد تا نظام تعلیم و تربیت و  در راس آن وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  نگاه خاص و بیشتری به لحاظ ردیف اعتبارات و همچنین فراهم کردن برخی امکانات در این شهرستان داشته باشد.

۳۵ هزار و ۷۶۹ دانش آموز در ۳۱۶ آموزشگاه و یک هزار و ۶۶۶ کلاس درس، توسط دو هزار و ۵۰۰ نفر معلم در تربت حیدریه تحصیل می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.