قدس آنلاین: مرحله استانی ششمین المپیاد مهارت های امدادی دادرسان خراسان رضوی در تربت حیدریه درحال برگزاری است.

المپیاد مهارت های امدادی دانش آموزان دادرس خراسان رضوی در تربت حیدریه

به گزارش قدس آنلاین رییس جمعیت هلال احمر تربت حیدریه در حاشیه برگزاری این المپیاد که باالمپیاد مهارت های امدادی دانش آموزان دادرس خراسان رضوی حضور ۹۰۰دانش آموز از ۲۲شهرستان استان برگزار شده است گفت: هدف از برگزاری المپیاد افزایش و سنجش سطح علمی و عملی دانش آموزان و نیز آماده سازی آن ها برای مقابله با روزهای سخت  است.

رضا مومن زاده افزود:این المپیاد در هشت بخش شامل احیای قلبی ریوی، ارزیابی علایم حیاتی، پانسمان و بانداژ و آتل بندی، اطفای حریق، تخلیه اضطراری، پناه گیری و نیز آزمون علمی و کتبی، برگزار می شود و تیم های برتر مرحله استانی در ۲گروه خواهران و برادران، به مرحله کشوری که آخر مرداد امسال در بندر انزلی برگزار می شود، راه خواهند یافت.

علیرضا معین زاده معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر خراسان رضوی نیز گفت : از ۵۰هزار نفر عضو سازمان جوانان هلال احمر در خراسان رضوی ۷هزار نفر در طرح ملی دادرس در قالب ۵۰۰ کانون دانش آموزی عضو هستند که آموزش ۸مهارت امدادی را فرا گرفته اند. وی افزود : طرح دادرس با همکاری وزارت آموزش و پرورش و در کانونهای دانش آموزی در مقطع اول متوسطه و پایه هشتم در حال اجرا است.

دادرس به معنی دانش آموزان آماده در روزهای سخت است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.