قدس آنلاین:استاندار خراسان رضوی گفت: تمامی حساب‌های مالیاتی واحدهای اقتصادی بزرگ فعال در استان باید تا مهرماه به خراسان رضوی منتقل شود.

انتقال حساب‌های مالیاتی واحدهای اقتصادی فعال به خراسان رضوی تامهرماه امسال/مالیات خراسان رضوی از جیب تهران خارج می شود

رشیدیان استاندار خراسان رضوی در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید خراسان رضوی گفت: باید بر اساس قانون بودجه سال ۹۷ هر فردی که در خراسان رضوی فعالیت اقتصادی می‌کند عوارض، مالیات مربوطه خود را  به خراسان رضوی منتقل کرده و در همین منطقه پرداخت نماید.

وی با اشاره به طرح موضوع بخشودگی بخشی از بدهی مالیاتی شرکت ایران خودرو خراسان افزود: وقتی ایران خودرو خراسان هم حساب‌های مالیاتی خود را به خراسان رضوی منتقل کرد، آن زمان برای بحث بخشودگی مالیاتی صحبت خواهیم کرد.

استاندار خراسان رضوی گفت: این شرکت پارسال ۴۷ درصد افزایش تولید داشته، اما از این رشد چیزی عاید خراسان رضوی نشد و این حساب‌ها را به جای دیگری می‌برند، که این امر امروز خلاف است.

علی رضا رشیدیان افزود: چرا باید این خطه خاک و زحمت این واحدهای تولیدی را داشته باشد و نیروی انسانی و منابع طبیعی و مواد آن‌ها را تامین کند و درآمد حاصل از آن در جای دیگری صرف شود، این ظلم به خراسان رضوی و مردم این خطه است.

وی گفت: مسئول اجرایی شدن این قانون مدیر کل امور مالیاتی استان است و اگر به مهرماه برسیم و هنوز واحدی باشد، که حساب‌های مالیاتی اش به تهران و اصفهان برده می‌شود، باید رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی و مدیر کل امور مالیاتی پاسخگو باشند.

استاندار خراسان رضوی افزود: اگر زمانی بدسلیقگی بوده واین موضوع اجرا نشده الان باید قانون اجرا و تمامی این حساب‌ها به خراسان رضوی انتقال یابد و هر کسی تخلف کند قابلیت شکایت از این واحدها وجود دارد.

علی رضا رشیدیان گفت: باید حق مردم استان به خود آن‌ها داده شود و هیچ مجموعه‌ای و واحدی نمی‌تواند حق این مردم را به جای دیگر ببرد و برای این موضوع بارها پیگیری کرده ایم و الان که تبدیل به قانون شده باید  قانون اجرا شود و ظرفیت سازمان بازرسی هم برای تحقق این امر به موضوع وارد شود.

وی افزود: برای آنکه تولید آسیب نبیند باید تلاش شود، از محل تسهیلات ارزان قیمت برای تامین نیاز آنان اقدام شود، بویژه صنعت قطعات خودرو که ظرفیتش خوب و قابل توجه است.

استاندار خراسان رضوی گفت: باید متولی گری دولت در بخش اقتصادی کاهش یابد و واحدهایی که درخراسان رضوی در اختیار بخش دولتی و عمومی است، مورد بررسی قرار گرفته و در صورت عدم کارآیی و بروز مشکل به بخش خصوصی توانمند واگذار شود.

علی رضا رشیدیان افزود: سیاست دولت در واگذاری واحدهای عمومی به بخش خصوصی مبتنی بر حمایت است و از این رو بنای ما بر تشویق بخش خصوصی برای ورود به خرید این واحدها و فعالیت در این حوزه هاست.

وی با اشاره به مصرف آب در حوزه صنعت گفت: امروز در بسیاری از مناطق دنیا آب باران ذخیره می‌شود، ضمن آنکه گذشتگان ما نیز آب باران را در آب انبارها ذخیره می‌کردند و در زمان نیاز از آن استفاده می‌نمودند، امروز هم صنایع ما باید از این ظرفیت به خوبی بهره ببرند.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به وجود یک واحد تولید کاغذ در استان افزود: بحثنیاز استان به کاغذو ضرورت واردات از جمله مباحثی است، که می‌توان با توجه به نیاز کشور، استان و ظرفیت‌های تولیدی موجود برای راه اندازی واحد تولید کاغذ جدید بررسی کرد.

گفتنی است در این جلسه مسائل و مشکلات هفت واحد تولیدی طرح و برای آن تصمیم گیری شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.