رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای سازمان لیگ گفت:نوسانات ارزی در کشور باشگاه‌های فوتبال به ویژه باشگاه‌هایی که مبلغ بدهکاری آنها سنگین است را با مشکل جدی روبه‌رو کرده است.

دقیقه ۹۰ مشکل بدهی استقلال و پرسپولیس حل می‌شود/نوسانات بازار ارز فوتبال را به چالش کشید

سهیل مهدی، رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای سازمان لیگ فدراسیون فوتبال، در گفت و گو با خبرنگار ورزشی قدس آنلاین گفت: تمام باشگاه‌های کشور در جریان ریز بدهی های خود قرار گرفته اند و هم اکنون مدیران باشگاه‌ها می‌دانند که اگر تا نیمه شهرویورماه اقدام به پرداخت مطالبات وعوقه خود نکنند با مشکلات انضباطی رو به رو خواهند شد.

وی در ادامه توضیح داد: سال گذشته نیز چنین شرایطی وجود داشت اما امسال به دلیل نوسانات بازار ارز کار سخت‌تر شده است، ما باید قبول کنیم که مشکلات اقتصادی باشگاه های بزرگ ما را به شدت گرفتار کرده است از این رو امیدوارم با وجود تمام این مشکلات تا زمان تعیین شده بدهی ها تسویه شود تا مشکلی از بابت فوتبال ملی ما در آسیا تهدید نکند. 

سهیل مهدی در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر کدام باشگاه‌ها نسبت به پرداخت قطعی بدهی خود اقدام کرده‌اند، گفت: هنوز نمی‌توانیم به صورت قطعی در این باره اظهارنظر کنیم چون مدارک روی سایت بارگذاری نشده است اما تا جایی که می‌دانم بخش عمده ای باشگاه‌های نسبت به پرداخت بدهی‌های معوقه خود اقدام کردند و تنها بخش دیگری از باشگاه‌ها مانده‌اند، اگر مدارک سریعتر بارگذاری شود آنگاه می‌توانیم به صورت دقیق و قطعی اعلام کنیم که چند باشگاه بدهی خود را تسویه کردند و چند باشگاه همچنان بدهکار هستند.

رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر وضعیت بدهی چهار باشگاه ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا به چه ترتیبی است، توضیح داد:باشگاه سایپا و و ذوب آهن تا حدود بسیار زیادی به واسطه منابعی که در اختیار دارند مشکلی از این بابت ندارند اما بزرگترین نگرانی ما درباره استقلال و پرسپولیس بود که امیدواریم با پیگیری های صورت گرفته هر دو باشگاه تا قبل از دقیقه ۹۰ نسبت به پرداخت بدهی‌های خود اقدام کنند تا مشکلی از این بابت برای آنها به وجود نیاید.

مهدی، در پاسخ به این پرسش که آیا اظهارنظر وزیر ورزش و جوانان در ارتباط با پرداخت بدهی این باشگاه‌ها تا پایان سال، درست بوده است یا خیر؟ گفت: باید به این نکته اشاره کنم از زمان ورود آقای سلطانی فر به حوزه ورزش شاهد اتفاقات خوبی برای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس رقم خورد و من تصور می‌کنم با پیگیری‌های وزیر مشکلات این دو باشگاه به زودی پایان یابد و بتوانیم شاهد صفر شدن بدهی این دو باشگاه پس از مدت ها در فوتبال ایران باشیم.

رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای سازمان لیگ درباره زمان حضور ناظران کنفدراسیون فوتبال آسیا و بررسی مدارک ارسالی در ایران نیز گفت: ابتدا باید مدارک ارسال شود، بعد زمان سفر ناظران کنفدراسیون فوتبال آسیا به ایران مشخص می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.