معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش از تدوین ۱۰۰ برنامه فرهنگی برای دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید خبر داد.

تدوین ۱۰۰ برنامه فرهنگی و پرورشی برای سال تحصیلی جدید

به گزارش قدس آنلاین،علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در خصوص مهم‌ترین برنامه‌های این معاونت در آغاز سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: رویکرد کلی و مهم‌ترین برنامه‌هایمان برای مهر ۹۷، توسعه و گسترش فعالیت‌های قرآنی، نماز و مهارت‌های دانش‌آموزان و افزایش فضای امید و نشاط در کف مدارس است که برای آن برنامه‌های مختلفی را تدوین کرده‌ایم.

وی در توضیح بیشتر افزود: در مجموع بیش از ۱۰۰ برنامه در قالب شش ساحت تعلیم و تربیت تدوین کرده‌ایم که قرار است در طول سال تحصیلی جدید در آموزش و پرورش با کمک معلمان و مربیان اجرایی شود و یکسری برنامه‌های ویژه هم در همین راستا تدارک دیده شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: حمایت از کالای ایرانی در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری یکی از این برنامه‌هاست که برای آن منشور حمایت از کالای ایرانی تهیه شده است و برگزاری نمایشگاه نوشت‌افزار و لوازم التحریر ایرانی-اسلامی در بیش از ۷۰۰ شهرستان و منطقه  در همین راستا خواهد بود.

کاظمی گفت: شروع سال تحصیلی با پیمان‌نامه دانش‌آموزان در حمایت از کالای ایرانی در مدارس، بخش دیگری از پشتیبانی فرزندان این مرز و بوم از اجناس ایرانی است.

وی گفت: توسعه امر به معروف و نهی از منکر در راستای تحقق سبک زندگی اسلامی و ایرانی، بخش دیگری از برنامه‌های فرهنگی است که در سال جدید در دستور کار آموزش و پرورش قرار دارد؛ همچنین قرار است در این راستا الگوهای مختلف به دانش‌آموزان معرفی شود؛ در طرح توسعه امر به معروف و نهی از منکر به دنبال توسعه فضائل هستیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در توضیح بیشتر این موضوع اظهار کرد: در سال تحصیلی جدید قرار است در طرح توسعه امر به معروف و نهی از منکر یک فضیلت برای دانش‌آموزان، یک فضیلت برای اولیا و یک فضیلت برای معلمان و همکاران در نظر بگیریم و تصمیم داریم با برنامه‌ای مشخص این فضائل اخلاقی را در پروسه‌ای کوتاه‌مدت و میان‌مدت بسط و نشر دهیم.

وی با بیان اینکه پروژه دیگر که از سوی معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش دنبال می‌شود بحث توسعه فرهنگ حجاب و عفاف است، گفت: تیمی در این خصوص تشکیل شده و برنامه‌ریزی لازم برای آن برای اجرای مطلوب صورت گرفته است؛ به همین جهت می‌کوشیم در این طرح توسعه و تعمیق فرهنگ حجاب و عفاف را در نظر بگیریم.

کاظمی با اشاره به ویژه برنامه‌های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که در وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مختلف در دستور کار است، افزود: قرار است در وزارت آموزش و پرورش ویژه برنامه‌های خاصی در بخش‌های فرهنگی، هنری، قرآنی و مناسبتی اجرایی شود به همین جهت با طرح‌ریزی اقدامات مختلف، فضای جدیدی را با شروع سال تحصیلی در مدارس خواهیم داشت.

وی گفت:‌ برنامه‌های هویت‌بخش و شادی‌بخش هم در سال جدید تحصیلی در مدارس دنبال خواهد شد که در همین راستا سال گذشته هم طرحی با عنوان تئاتر مدرسه به صورت پایلوت اجرایی شده بود؛ همچنین سرود همگانی هم در مدارس پیگیری و دنبال خواهد شد که در همین راستا می‌کوشیم عشق به ایران اسلامی را در بین دانش‌آموزان افزایش داده و شور و هیجان موجود در مدارس را چند صد برابر کنیم.

کاظمی با بیان اینکه قرار است برای هر یک از مقاطع تحصیلی سرودی تدوین شود، گفت: می‌کوشیم تا هر منطقه آموزش و پرورش یک سرود اختصاصی برای خود داشته باشد که در آن اقتضائات مختلف آنجا اعم از مسائل دینی،ملی، فرهنگی و اجتماعی نهفته است. 

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.