کرج- مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان البرز با اشاره به برگزاری جشنواره ادبی یوسف گفت: هشتمین دوره این جشنواره به شکل استانی و با هدف شناسایی استعدادهای درخشان از اهالی قلم برگزار می شود.

برگزاری استانی جشنواره ادبی یوسف/فاز نخست باغ موزه دفاع مقدس شهریورماه افتتاح می‌شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین سرتیپ دوم پاسدار ابوالفضل اسلامی پیش از ظهر امروز یکشنبه در نشست خبری با رسانه‌های گروهی با بیان این که موضوعات آثار باید در محور ایثار، شهادت و ارزش های دفاع مقدس باشد اظهار کرد: تمامی رده‌های سنی که مستعد قلم پردازی هستند می‌توانند تا تاریخ ۳۰ مرداد آثار خود را ارسال کنند.

وی تصریح کرد: یکی از اهداف این جشنواره به منظور آشنایی نسل جوان با ارزش های دفاع مقدس است و آثار نویسندگان منتخب به جشنواره کشوری ارسال خواهد شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان البرز استانی بودن جشنواره یوسف را فرصتی برای نویسندگان البرزی به خصوص نسل جوان دانست و خاطر نشان کرد: باتوجه به این که جشنواره به صورت استانی برگزار می شود این فرصت برای نویسندگان فراهم است تا مورد توجه بیشتری قرار گیرند.

اسلامی به پیشرفت فیزیکی قابل توجه پروژه باغ موزه دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: از سال گذشته که احداث این طرح آغاز شد تاکنون از حمایت های همه جانبه استانداری، شهرداری و نهادهای مربوطه برخوردار بوده ایم و همین موضوع سبب شد تا همزمان با هفته دفاع مقدس در شهریور ماه سال جاری فاز نخست این باغ موزه به بهره برداری برسد.

وی تصریح کرد: از ابتدای آغاز طرح تاکنون که در مرحله بهره برداری از باغ موزه دفاع مقدس قرار داریم همواره شهرداری به نسبت سایر پروژه ها نگاه ویژه ای به این طرح داشته است این در حالی است که در طول احداث فاز نخست از حمایت های مالی استاندار نیز بهره مند بوده‌ایم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان البرز با بیان این که باغ موزه به لحاظ جغرافیایی در دسترس شهروندان قرار دارد گفت: این طرح در پارک جهان نما، میان دو بزرگراه تهران- کرج و بزرگراه همت قرار دارد و دسترسی آسانی دارد.

اسلامی ادامه داد: تمامی مجریان این طرح از بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس تا استانداری و شهرداری با درک این موضوع که این پروژه ملی است و حتی می‌تواند زمینه جذب گردشگر را فراهم کند در تلاش هستند تا باغ موزه در کوتاه ترین زمان و بالاترین کیفیت به بهره برداری برسد.

باغ موزه دفاع مقدس پادگان نیست

وی با اشاره به این موضوع که باغ موزه دفاع مقدس با محیط پادگان تفاوت بسیاری دارد گفت: بر خلاف تصور عده ای از مردم باید تأکید کنیم که باغ موزه دفاع مقدس محیطی فرهنگی بوده و با هدف آشنایی و بیعت نسل جوان با ارزش های انقلاب اسلامی به خصوص دفاع مقدس احداث شده و با محیط نظامی تفاوت‌های بسیاری دارد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان البرز اجرای این دست طرح های فرهنگی را ضروری دانست و گفت: در جامعه امروز جوانان نیازمند آشنایی با دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت هستند و بدون شک اجرای این قبیل برنامه های فرهنگی می تواند مانعی برای بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی باشد.

اسلامی سرمای زمستان را عامل به تعویق افتادن پروژه باغ موزه دفاع مقدس دانست و گفت: مقرر شده بود که طرح زودتر به بهره برداری برسد اما سرمای شدید هوا مانع انجام کار در برخی روزهای زمستان سال گذشته بود.

وی تصریح کرد: باتوجه به سرعت و کیفیت کار پیمانکاران و مشاوران حرفه ای که در کنار ما مشغول فعالیت هستند پیش بینی می شود که تا پایان سال ۹۸ دو فاز از سه فاز این طرح که بخش اعظم آن را تشکیل می دهد به بهره برداری برسد.

این مسؤول درپایان با بیان این که باغ موزه زینت بخش استان البرز است گفت: استاندار، شهردار، فرماندارو فرماندهان نظامی اعضای هیأت مدیره این مجموعه را تشکیل می‌دهند و امیدواریم مورد استقبال همشهریان البرزی قرار گیرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.