قدس آنلاین: آیین تجلیل از خادمان دهه کرامت امسال خراسان رضوی برگزار شد.

تجلیل از خادمان دهه کرامت امسال خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین استاندار خراسان رضوی در این مراسم با قدردانی از دست اندرکاران برپاییتجلیل از خادمان دهه کرامت امسال خراسان رضوی جشن های دهه کرامت استان با تسلیت شهادت ابن الرضا حضرت امام جواد (ع) گفت: ایام و مناسبت های مذهبی در طول سال، فرصت مناسبی برای معرفی و تبیین چهره رحمانی و نورانی اسلام با محور تمسک به قرآن، حب پیامبر(ص) و اهل بیت (ع) ایشان است که از این مناسبات برای سیراب کردن عطش افرادی که در طلب کمال هستند؛ می توان بهره برد.

علی رضا رشیدیان با اشاره به مظلومیت شیعه در ادوار گذشته افزود: با وجود همه توطئه های استکبار و اسلام هراسی ها از سالهای اخیر، شرایط برای تبیین فرهنگ و سیره اهل بیت (ع) و گفتگو بین ادیان فراهم شده است.

وی گفت:یکی از عرصه های تبیین سیره و فرهنگ اهل بیت (ع) برپایی جشن های دهه کرامت با محور مشهد مقدس و آستان قدس رضوی است از این رو در شرایط کنونی، رسالت سنگینی بر عهده خادمان فرهنگ رضوی قرار دارد.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به وجود مضجع شریف رضوی وتثبیت عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام بر مشهد الرضا (ع) برای ۱۰ سال گفت: این کلانشهر مذهبی جهان ظرفیت آن را دارد که نماد ظهور و بروز صفات امام رضا (ع) از جمله مهربانی، گسترش تعامل، محبت، مدارا و گفتگوی بین ادیان، فرق و نحله های مختلف باشد.

رشیدیان ارتقا کمی و کیفی برنامه های دهه کرامت امسال را در مقایسه با سال های گذشته قابل توجه عنوان کرد و افزود: ۹۱۵ سرفصل برنامه اعم از داخلی و خارجی  به همت ۴۶ دستگاه اجرایی با محورمردم برگزار شد که باید برای سال های آینده نقاط قوت و ضعف آن بررسی شود.

در این مراسم علاوه بر قدردانی  از دست اندرکاران برپایی جشن های دهه کرامت استان، از کتاب آیین خدمت ۵ نیز رونمایی شد.

در این جلسه بر خدمت صادقانه و بی منت به صاحبان اصلی انقلاب، ارتقا کیفیت تولیدات فرهنگی، افزایش بهره وری و توجه به جامعه مخاطب نیز تاکید شد.

"خدمت کریمانه به رسم اهل بیت " شعار امسال دهه کرامت در خراسان رضوی بود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.