قدس آنلاین: رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان‌رضوی از افزایش ۵ تا ۸ درصدی شهریه‌های دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان خبر داد.

شهریه‌های دانشگاه جامع علمی و کاربردی خراسان‌رضوی ۸ درصد افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین محمدامین ترابی‌زاده، اظهار داشت: دانشگاه جامع علمی کاربردی به لحاظ مجموعه مدیریت و اهداف تفاوت زیادی با سایر دانشگاه‌های زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دارد و جلب مشارکت فرهنگی شاخصه اصلی این دانشگاه بوده، موضوعی که شورای عالی انقلاب فرهنگی هم بر آن تاکید داشته است.

وی افزود: دانشگاه جامع علمی کاربردی به‌صورت مستقل و طبق مجوزها و چهارچوب‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فعالیت می‌کند و واحدهای زیادی از این دانشگاه در سطح استان و کشور دایر شده است و هم‌اکنون ۵۸ واحد در خراسان رضوی فعال است و در مهر ماه ۹۷، تعداد ۳۱ واحد استان پذیرش دانشجو خواهند داشت؛ همچنین ۱۷ واحد دیگر که دولتی هستند طبق سیاست و ابلاغ جدید این واحدها اجازه پذیرش ندارند، اما ادامه کلاس‌های دانشجویانشان را تا زمان فارغ‌التحصیلی خواهند داشت و پس از اتمام درس دانشجویان این واحدها تصمیم جدید جهت ادامه فعالیتشان اخذ خواهد شد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی با اشاره رشته‌های و مقطع‌های این دانشگاه، گفت: گروه‌های آموزشی صنعت، خدمات اجتماعی، هنر و مدیریت در دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی در قالب ۳۰۶ رشته و ۲ مقطع کاردانی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته فعال است و از مهر ماه ۹۸ نیز مقطع کارشناسی ارشد را در دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی خواهیم داشت.

ترابی‌زاده تصریح کرد: ثبت نام کاردانی از ۲۲ مرداد ۹۷ در ۱۱۶ رشته و ثبت نام کارشناسی ناپیوسته از ۲۹ مرداد ۹۷ در ۱۹۰ رشته آغاز می‌شود و برگزاری دوره‌های عالی کوتاه‌مدت با آموزش ۳۰ تا ۱۰۰ ساعته نیز از دیگر برنامه‌های آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی بوده است.

وی تاکید کرد: سالانه ۲۵ هزار دانشجو در دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی داریم که از این تعداد ۶ هزار نفر فارغ‌التحصیل می‌شوند و این دانشگاه ۳۹۸۰ استاد با مدرک کارشناسی ارشد به بالا دارد که اکثر آن دارای تحصیلات عالیه هستند و ظرفیت پذیرش واحدهای دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی نیز در هر ترم تحصیلی ۱۸ هزار نفر است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی با اشاره به اینکه در آخرین فراخوان مدرسی ۱۸۰۰ نفر متقاضی داشتیم که از این تعداد ۵۳۸ نفر پذیرفته شدند، بیان کرد: همکاری مدرسان با دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی به‌صورت حق‌التدریس بوده و هیچگونه رابطه استخدامی‌ ندارند و به دنبال تقویت سطوح و بنیه علمی مدرسان و دانشجویان این دانشگاه هستیم.

وی افزود: در حوزه رفاهی نیز تسهیلات ویژه به دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی اعطا می‌شود و امتیاز این تحصیلات همانند تسهیلات صندوق رفاه دانشجویی تا سقف ۲۰ میلیون تومان با کارمزد ۳ درصد اعطا می‌شود و برای دانشجویان شاخص و نخبه که ارائه‌دهنده طرح‌ها و ایده‌های علمی هستند تا سقف ۵۰ میلیون تومان است و سقف تسهیلات اعطایی به دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی ۳۲۰ میلیارد تومان است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی با بیان اینکه شهریه‌ها افزایش ۵ تا ۸ درصدی داشته است، گفت: متوسط شهریه هر دانشجو در هر ترم تحصیلی یک میلیون تومان است و به نسبت دیگر دانشگاه‌ها کمترین میزان افزایش شهریه را داشته‌ایم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.