در حالی که فیلم های کمدی این روزها خوب می فروشند، اکران دو فیلم موفق سی و ششمین جشنواره فجر یعنی «تنگه ابوقریب» و «شعله ور» می‌تواند فضای متفاوتی را در سینما رقم بزند و باید منتظر رقابت میان این فیلم ها در ژانرهای مختلف باشیم.

رقابت در اکران جدی‌تر می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، همچنان که در اکران فصل تابستان قرار داریم و فیلم ها با فروش خوبی روبرو هستند، فیلم سینمایی «تنگه ابوقریب» به کارگردانی بهرام توکلی از چهارشنبه گذشته به چرخه اکران اضافه شد. همچنین فیلم سینمایی «دم سرخ ها» به کارگردانی آرش معیریان و «کاتیوشا» به کارگردانی علی عطشانی نیز دومین هفته از اکران خود را پشت سر می گذارند.

از سویی دیگر هفته گذشته رکورد تازه‌ای در سینمای ایران ثبت شد که متعلق به فیلم «هزارپا» ساخته ابوالحسن داودی بود. این فیلم در حالی که وارد ششمین هفته اکران خود شده توانست با اختلاف قابل توجهی نسبت به سایر فیلم های روی پرده همچنان در صدر جدول فروش قرار بگیرد و در پنجمین هفته اکرانش با فروش ۴ میلیارد و ۲۷۲ میلیون تومان به مجموع فروش ۲۱ میلیارد و ۸۸ میلیون برسد که طی هفته گذشته توانست لقب پرفروش ترین فیلم تاریخ سینما را از آن خود کند. این در حالی است که فروش کل این فیلم تا روز گذشته بیش از ۲۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان ثبت شده است. ضمن اینکه این فیلم تاکنون در هر پنج جمعه‌ اکرانش فروش بیش از یک میلیارد تومان در یک روز را تجربه کرده است که رکورد بی سابقه ای در سینمای ایران محسوب می‌شود. با این حال دست کم ۵ هفته دیگر تا پایان اکران این فیلم باقی مانده و حتی ممکن است به دلیل تأمین کف فروش و استقبال از فیلم، اکران آن تمدید شود و به نظر می‌رسد باید منتظر رکورد فروش متفاوتی از این فیلم نسبت به امروز باشیم.

دومین رتبه جدول هفتگی اکران نیز به یک فیلم کمدی دیگر اختصاص پیدا کرده و با این که تنها دو هفته از اکران «کاتیوشا» ساخته علی عطشانی گذشته اما با فروش هفتگی ۳۹۶ میلیون تومان و افزایش فروش بیست میلیون تومانی، به رده دوم جدول رسیده است و این فیلم توانسته تا روز گذشته فروش بیش از یک میلیارد را برای خود ثبت کند.

«دم سرخ‌ها» نیز که به تازگی اکران شده است طی هفته گذشته رتبه سوم جدول را به خود اختصاص داده است و با فروش هفتگی ۳۴۸ میلیون تومان در جایگاه سوم ایستاده است. البته حضور کمدین‌هایی همچون جواد رضویان، رضا شفیعی‌جم و علی صادقی در فروش این فیلم بی تاثیر نبوده است. این فیلم تا روز گذشته با در اختیار داشتن ۵۶ سالن به فروش کل ۵۹۴ میلیون دست پیدا کرده است.

«خاله قورباغه» ساخته افشین هاشمی که در هفتمین هفته اکران خود است و ۱۰۸ سالن سینمایی را در اختیار دارد و سه هفته اخیر افزایش فروش را تجربه کرده بود؛ طی هفته گذشته با کاهش فروش مواجه شد و در نهایت با فروش ۳۱۸ میلیون تومانی در جایگاه چهارم جدول قرار گرفت. فروش این فیلم تا روز گذشته بیش از یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بوده است و به نظر می رسد طی هفته های آتی بتواند به فروش بالای دو میلیارد هم دست پیدا کند.

پنجمین فیلم جدول فروش هفتگی فیلم «تگزاس» ساخته مسعود اطیابی است که در هفدهمین هفته فروش قرار دارد و طی هفته گذشته فروش ۲۵۵ میلیون تومانی را تجربه کرد و تا روز گذشته در مجموع ۱۴ میلیارد و ۱۱۰ میلیون تومان فروش داشته است.

نگاهی به جدول فروش هفتگی فیلم ها نشان می دهد از مجموع ۵ فیلم، ۴ فیلم کمدی و یک فیلم دیگر متعلق به سینمای کودک و موزیکال است. با این که فیلم های دیگری همچون «دارکوب»، «دلم می خواد»، «دشمن زن»، «من دیوانه نیستم» و ... هم در در حال اکران است اما بازار فیلم های کمدی گرم تر و استقبال از آنها بیشتر است. با این حال به نظر می رسد با اکران فیلم «تنگه ابوقریب» و فیلم در آستانه اکران «شعله ور» حال و هوای سینما قدری تغییر کند.

«تنگه ابوقریب» پس از پنج روز اکران توانسته فروشی نزدیک به ۳۰۰ میلیون را تجربه کند، البته این آمار مربوط به روز گذشته است و فروش امروز فیلم حساب نشده است. با این حال «تنگه ابوقریب» با دریافت شش سیمرغ بلورین بیشترین سیمرغ را از سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر دریافت کرده و مورد تحسین منتقدان سینما و مخاطبان قرار گرفته است. همچنین فیلم دیگر یعنی «شعله ور» که از چهارشنبه این هفته اکران می شود با یک فضای متفاوت می تواند مخاطبان بسیاری را به خود جذب کند. این فیلم در جشنواره سال گذشته موفق به دریافت ۵ سیمرغ بلورین از سی و ششمین جشنواره فجر شد و لقب بهترین فیلم جشنواره را کسب کرد.

به نظر می‌رسد با اکران فیلم‌های موفق جشنواره سی و ششم فجر حال و هوای تازه ای را در سینما تجربه کنیم و رقابت میان ژانرهای مختلف همچون کمدی، دفاع مقدس و اجتماعی تنگاتنگ تر شود. 

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.