علی اکبر کریمی گفت: دولت اگر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را در دستور کار قرار دهد قطعاً می‌تواند از تحریم و بحران اقتصادی با موفقیت گذر کند. عمل به سخنان رهبری است که می‌تواند بار دیگر کشور را از این گذرگاه سخت عبور دهد.

اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، رمز عبور از گذرگاه تحریم و مشکلات اقتصادی

علی اکبر کریمی در مصاحبه با خبرنگار «قدس آنلاین» درباره راهکارهای برون رفت از مشکلات کنونی و اقداماتی که می‌توان با درنظر داشتن آن از اثر تحریم‌ها و مسائل اقتصادی علیه کشور کاست، اظهار داشت: بهترین رویکرد برای حل مشکلات اقتصادی عدیده‌ای که کشور با آن مواجه است، اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی می‌باشد. دولت اگر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را در دستور کار قرار دهد قطعاً می‌تواند از تحریم و بحران اقتصادی با موفقیت گذر کند و در این راه همکاری و همراهی بین تمام نهادها و دستگاه‌های مسئول ضرورت دارد.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین دولت باید برای حل معضلات اقتصادی به رهنمودهای رهبری در این زمینه توجه کند و نگاه به درون داشته و از ظرفیت‌های داخلی بهره گیرد. عمل به سخنان رهبری است که می‌تواند بار دیگر کشور را از این گذرگاه سخت عبور دهد.

عضو کمیسیون اقتصادی همچنین تصریح کرد: دولت باید علاوه بر اندیشیدن اقداماتی برای کاهش تأثیرات تحریم‌های اقتصادی، در بسته‌های پیشنهادی اقتصادی خود برای هر یک از موضوعات از جمله تورم، گرانی، بیکاری و رکود و... برنامه‌ریزی منسجم و هدفمندی داشته باشد. دولت باید از تولید داخلی حمایت جدی کند و علاوه بر درنظر گرفتن رویکرد توسعه صادرات از واردات بی‌رویه جلوگیری کند.  البته پیش نیاز تمام موارد این است که از منابع ارزی کشور به خوبی استفاده شود و ارز کشور در موارد غیر ضروری هدر نرود.

انتهای پیام / 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.