قدس آنلاین: رئیس هیات پزشکی ورزشی خراسان رضوی گفت: ثبت تمام اطلاعات بیمه شدگان ورزشی خراسان رضوی به صورت الکترونیک انجام می شود.

افزایش ٢٠ درصدی ورزشکاران بیمه شده در هیأت پزشکی ورزشی

به گزارش قدس آنلاین رضا گلدوزیان در نشست خبری گفت: از ابتدای سال رشد ٢٠ درصدی ورزشکاران بیمه شده در هیأت پزشکی ورزشی ۹۷ تاکنون ۵۲ هزار و پنجاه و هفت  ورزشکار در سامانه آنلاین هیأت ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۷ هزار و ششصد و پنجاه و یک ورزشکار خانم و ۳۴ هزار و چهارصد و شش ورزشکار مرد هستند.

وی ادامه داد: "ستاد نظارت بر اماکن ورزشی خراسان رضوی یکی از قوی ترین ستادهای کشور است و معاون دادستان استان نیز با عضویت در این ستاد بر فعالیت و نظارت ما کمک شایانی کرده است".

رئیس هیات پزشکی و ورزشی استان تصریح کرد: هیات پزشکی ورزشی درآمد ندارد و تنها از صدور کارت های ورزشی مبلغی به حساب فدراسیون واریز می‌شود و از مبلغ کل آن ۳۵ درصد به استان برمی‌گردد، این مبلغ صرف شهرستان‌ ها، بخش نظارت، تجهیز کیف پزشکی شهرستان‌ ها و هزینه‌ های پژوهشی می‌ شود.

وی همچنین درباره امکانات و تجهیزات این هیات گفت: تجهیزات پزشکی هیات پزشکی خراسان رضوی از فدراسیون بیشتر است و تنها هیاتی هستیم که به ملی‌پ وشان و بازیکنان لیگ‌ های برتر خدمات رایگان ارائه می‌ دهد و ریالی از آنها دریافت نمی‌ کند.

گلدوزیان از انجام  آزمایش دوپینگ ورزشکاران هم خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تا کنون دو ورزشکار در رشته فوتبال را مورد آزمایش قرار دادیم هیات تنها وظیفه گرفتن آزمایش را به عهده دارد و نتیجه آن به ورزشکار و فدراسیون مربوطه اعلام می‌شود تا پیگیری های لازم صورت گیرد.

رئیس هیات پزشکی ورزشی خراسان رضوی ادامه داد: مشاوران حقوقی در هیئت حضور دارند که درباره قوانین و مقررات به مدیران مجموعه های ورزشی مشاوره ارائه دهند اگر مجموعه ای تخلف کند یا بیمه مسئولیت مدنی و ورزشی نداشته باشد منجر به جریمه و گاهی تعطیلی و ابطال مجوز فعالیت آن می‌ شود.

وی افزود: رشته های فوتبال، بازیهای بومی و محلی و ورزش های همگانی به ترتیب با ١٠ هزار و ۳۲۶ نفر، شش هزار و ۹۳۹ نفر و سه هزار و ۹۰۹ نفر نفر بیشترین آمار ثبت شده در هیأت پزشکی ورزشی را دارند.

گلدوزیان برگزاری دوره های تیپینگ، امدادگر ورزشی، ورزش در دوران بارداری، ماساژ درمانی و ورزش در آب را از جمله برنامه های آموزشی هیأت پزشکی ورزشی برشمرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.