قدس انلاین-استاندار خراسان رضوی گفت : تمامی حساب‌های مالیاتی واحدهای اقتصادی بزرگ فعال در استان باید تا مهرماه به خراسان رضوی منتقل شد .

هشدار استاندار به واحدهای اقتصادی بزرگ در خراسان رضوی

 علیرضا رشیدیان در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان اظهار کرد: باید بر اساس قانون بودجه سال 97 هر فردی که در استان فعالیت اقتصادی می‌کند عوارض، مالیات مربوطه خود را نیز به استان منتقل کرده و در همین منطقه پرداخت نماید.

وی ادامه داد: هیچکس حق ندارد حساب‌های مالیاتی واحدی را که در این استان فعال است به تهران، اصفهان و... ببرد.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به طرح موضوع بخشودگی بخشی از بدهی مالیاتی شرکت ایران خودرو خراسان طی این جلسه افزود: وقتی ایران خودرو خراسان هم حساب‌های مالیاتی خود را به استان منتقل کرد، آن زمان برای بحث بخشودگی مالیاتی صحبت خواهیم کرد.

رشیدیان با بیان اینکه این شرکت سال گذشته 47 درصد افزایش تولید داشته اما از این رشد چیزی عاید استان نشد و این حساب‌ها را به جای دیگری می‌برند که این امر امروز خلاف است، تاکید کرد: چرا باید این خطه خاک و زحمت این واحدهای تولیدی را داشته باشد و نیروی انسانی و منابع طبیعی و مواد آن‌ها را تامین کند و درآمد حاصل از آن در جای دیگری صرف شود این ظلم به استان و مردم این خطه است.

 وی با اشاره به اینکه در این رابطه از سوی استان بارها پیگیری شد و 3 نامه با وزیر صنعت، معدن وتجارت برای انتقال این حساب‌های مالیاتی به استان امضا کردیم اما اجرایی نگردید و امروز که این موضوع قانون شده و باید به طور قطع اجرا و حساب‌های 22 واحد اقتصادی موجود منتقل شود، تاکید کرد: مسئول اجرایی شدن این قانون مدیر کل امور مالیاتی استان است و اگر به مهرماه  برسیم و هنوز واحدی باشد که حساب‌های مالیاتی‌اش به تهران و اصفهان برده می‌شود، باید رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و مدیر کل امور مالیاتی استان پاسخگو باشند.

 استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: باید حق مردم استان به خود آن‌ها داده شود و هیچ مجموعه‌ای و واحدی نمی‌تواند حق این مردم را به جای دیگر ببرد، برای این موضوع بارها پیگیری کرده‌ایم و در حال حاضر که تبدیل به قانون شده باید در قانون اجرا شود و ظرفیت سازمان بازرسی هم برای تحقق این امر به موضوع وارد شود.

رشیدیان گفت: برای آنکه تولید آسیب نبیند باید تلاش شود از محل تسهیلات ارزان قیمت برای تامین نیاز آنان اقدام شود، بویژه صنعت قطعات خودرو که ظرفیت خوب و قابل توجه است.

وی تصریح کرد: باید متولی‌گری دولت در بخش اقتصادی کاهش یابد و واحدهایی که در استان در اختیار بخش دولتی و عمومی است، مورد بررسی قرار گرفته و در صورت عدم کارآیی و بروز مشکل به بخش خصوصی توانمند واگذار شود.

استاندار خراسان رضوی اضافه کرد: سیاست دولت در واگذاری واحدهای عمومی به بخش خصوصی مبتنی بر حمایت است و از این رو بنای ما بر تشویق بخش خصوصی برای ورود به خرید این واحدها و فعالیت در این حوزه‌ها است.

رشیدیان با اشاره به مصرف آب در حوزه صنعت نیز اظهار کرد: امروز در بسیاری از مناطق دنیا آب باران ذخیره می‌شود. ضمن آنکه گذشتگان ما نیز آب باران را در آب انبارها ذخیره می‌کردند و در زمان نیاز از آن استفاده می‌کردند، امروز هم صنایع ما باید از این ظرفیت به خوبی بهره ببرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.