شهرکرد-بمناسبت پاسداشت هفته خبرنگار مدیر کل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری از اصحاب رسانه و خبرگاران فعال در حوزه سلامت تجلیل به عمل آورد.

تحریم‌ها بر خدمات رسانی بیمه سلامت تأثیری نداشته است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از شهرکرد،صفر فرامرزی بابادی روز دوشنبه در حاشیه تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت هفته خبرنگار گفت:خبرنگاران سربازان خط مقدم جنگ نرم و مقابله با هجمه های فرهنگی و رسانه ای دشمن هستند.

وی افزود: خبرنگاران با قلم منصفانه خود همواره در راستای اعتلای فرهنگ جامعه و آگاهی بخشی به مردم گام‌های مؤثر و جدی بر می‌دارند و همواره زبان گویای مشکلات و دغدغه‌های مردم به مسئولین هستند.

فرامرزی در ادامه با اشاره به خدمت رسانی بیمه سلامت در سطح جامعه گفت: در حال حاضر از جمعیت ۹۵۰ هزار نفری استان چهارمحال و بختیاری بیش از ۶۵۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

مدیر کل بیمه سلامت استان افزود: نمود عینی خدمات بیمه سلامت در بحث خدمت رسانی به روستائیان و عشایر در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر می باشد.

وی تصریح کرد: بیمه سلامت همواره تلاش دارد سرانه خدمات درمان را از تنها ارائه دهنده خدمات که دانشگاه علوم پزشکی است خریداری کند و همواره خدمات درمانی کاملاً رایگان را  در اختیار روستائیان قرار دهد.

فرامرزی خاطر نشان کرد: افزایش قیمت ارز و تحریم ها نه تنها هیچ تأثیری بر خدمات رسانی بیمه سلامت نداشته بلکه در مواردی این خدمات افزایش هم داشته است.

وی با اشاره به ارائه خدمات درمانی به بیماران خاص گفت: ارائه خدمات به بیماران خاص در خصوص بستری و درمان‌های سرپایی کاملاً رایگان می باشد و در خصوص بیماران سرطانی بستری ۱۰۰ درصد رایگان و در بحث درمانی سرپایی تا ۹۵ درصد هزینه های درمان پرداخت می‌شود.

مدیر کل بیمه سلامت استان اظهار کرد: از ابتدای اجرای طرح تحول نظام سلامت هزینه های سازمان تا ۴ برابر افزایش پیدا کرده است بطوری که هزینه های سازمان بیمه سلامت استان در سال گذشته بیش از ۲۳۱ میلیارد تومان بوده است این در حالی است که درآمد سازمان تنها ۴۰ میلیارد تومان بوده است و شکاف زیاد بین هزینه و درآمد را دولت تأمین کرده است.

فرامرزی افزود: بیمه سلامت از صندوق بیمه روستائیان و عشایر هیچگونه درآمدی ندارد و تنها درآمد این سازمان از کارکنان دولت است که یک سرانه  ۶ تا ۷ درصدی از آنها دریافت می شود.

وی با اشاره به پرداخت های هزینه ها در سال جاری، تاکید کرد: در سال ۹۷ هیچگونه مشکلی در بحث پرداخت منابع و هزینه ها نخواهیم داشت.

فرامرزی عنوان کرد:مقرر است ۳ هزار میلیارد تومان در قالب اوراق قرضه در اختیار سازمان بیمه سلامت قرار بگیرد.

مدیر کل بیمه سلامت استان افزود: تنها بدهی این سازمان مربوط به ۶ ماهه سال  ۹۶ به دانشگاه علوم پزشکی است که تلاش داریم ظرف ۱۰ روز آینده این بدهی در قالب اوراق قرضه و نقدی به دانشگاه پرداخت شود.

وی افزود: سازمان بیمه سلامت استان به جز بدهی ۶ ماهه به دانشگاه علوم پزشکی کلیه هزینه ها را پرداخت کرده است و ۳ ماهه اول سال جاری را نیز دانشگاه پرداخت شده است.

فرامرزی تصریح کرد: موسساتی که عملا در خط  مقدم درمان همچون پزشکان، پاراکلینیک ها، داروخانه ها و مراکز رادیولوژی هستند هیگونه مشکلی در پرداخت بدهی و هزینه ها به آنها نداریم و در مجموع در سال ۹۷ در بحث تأمین هزینه های طرح تحول سلامت هیچ مشکلی نخواهیم داشت.

شایان ذکر است: در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر و هدیه از خبرنگار هفته نامه ره سعادت و دیگر خبرنگاران فعال استان در حوزه سلامت تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.