مدیرکل دامپزشکی استان یزد گفت : با توجه به آنکه در ذبح دام های قربانی احتمال انتقال بیماری های مشترک بین انسان و دام وجود دارد، بهترین راهکار برای جلوگیری از این مشکل، ذبح اینگونه دام ها در کشتارگاه است .

ذبح دام های قربانی در کشتارگاه صورت گیرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازروابط عمومی دامپزشکی استان یزد ، علی اکبر حدادزاده در جلسه هماهنگی عید سعید قربان که با حضور مسؤولان دامپزشکی استان برگزارشد اظهارداشت : کشتار دامهای قربانی در کشتارگاهها ضامن سلامت جامعه است با توجه به آنکه در ذبح دامهای قربانی احتمال انتقال بیماریهای مشترک بین انسان و دام وجود دارد، بهترین راهکار برای جلوگیری از این مشکل، ذبح اینگونه دامها در کشتارگاه است .

وی با بیان اینکه برای اطمینان از سلامت گوشت و تأمین سلامت شهروندان در خرید و کشتار دام های قربانی دقت نمایند افزود: کشتار دام باید درکشتارگاه و زیر نظر ناظرین بهداشتی و شرعی دامپزشکی و همچنین پیش سردگذاری لاشهها صورت بگیرد ودر این راستا دامپزشکی به همراه سایر دستگاه ها، آماده ارائه خدمت به مردم در اجرای هرچه بهتر سنت حسنه قربانی می باشد.

حدادزاده تصریح کرد: به منظور کنترل و نظارت شرعی و بهداشتی بر مراسم ذبح دامهای قربانی در سطح استان، این اداره کل تمهیدات ویژهای را در نظر گرفته است که از جمله باز بودن تمامی کشتارگاه های استان به منظور ارائه خدمات رایگان بازرسی و کشتار شرعی به متقاضیان  جهت انجام قربانی می باشد.

 وی به شهروندان توصیه نمود: نظر به اینکه بیماری تب کریمه کنگو در دام قابل شناسایی نیست، تنها راه اطمینان از سلامت گوشت، پیشسردگذاری لاشههاست لذا در صورت عدم دسترسی به کشتارگاه، ضمن رعایت شرایط بهداشتی و حفاظت فردی هنگام ذبح، گوشت قربانی را به مدت ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری و سپس مصرف نمایند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.