قدس آنلاین: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: این استان ۴۳ هزار و ۲۱۶ دستگاه خودرو در ناوگان حمل و نقل باری و مسافری جاده ای دارد که ۲۹ درصد آنها بالای ۲۵ ساله و فرسوده اند.

۲۹ درصد ناوگان حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی فرسوده است

به گزارش قدس آنلاین، ابراهیم نصری افزود: از این تعداد ۳۷ هزار و ۷۸۴ کامیون و تریلی مربوط به بخش باری است که ۹ هزار و ۷۹۳ دستگاه آن عمری بالای ۲۵ داشته و فرسوده هستند.

وی با اشاره به جدیت این اداره برای نوسازی ناوگان فرسوده جاده ای گفت: از ابتدای امسال ۴۰۶ دستگاه فرسوده در ناوگان باری و مسافری شامل کامیون، اتوبوس و وانت بار در قالب توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل استان، نوسازی شده است.

نصری تاکید کرد: خودروهای سنگین فرسوده و بالای ۲۵ سال که در حال سرویس دهی هستند نسبت به ناوگان غیرفرسوده ۵۰ درصد بازدهی داشته و معمولا ماهانه مدتی را در تعمیرگاه به سر می برند.

پارسال بیش از ۳۰ میلیون تن بار توسط ۴۶ هزار راننده با ۳۷ هزارو ۷۰۰ وسیله نقلیه در حوزه حمل و نقل بار جاده ای خراسان رضوی در مسیرهای داخلی و بین المللی جا به جا شد.

سال گذشته ۱۹ میلیون و ۳۳۶ هزار بلیت برای ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای در خراسان رضوی صادر شد و این تعداد مسافر با بیش از پنج هزار و ۳۰۰ دستگاه خودرو و هشت هزار و ۶۱۲ راننده در مقاصد درون و برون استانی جابه جا شدند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.