قدس آنلاین:دبیر منطقه سه مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی کشور گفت:دبیر منطقه سه مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی کشور گفت: دانشگاه آزاد خراسان رضوی از سال آینده ساخت فاز اول پردیس فناوری خود را در شهرک فناوری‌های برتر شروع می‌کند.

ساخت فاز اول پردیس فناوری دانشگاه آزاد خراسان رضوی از سال ۹۸

 جاوید نوبخت در گفت و گو با خبرگزاری علم و فناوری از خراسان رضوی؛    گفت:  دانشگاه  آزاد خراسان رضوی درصدد که پردیس فناوری خود را با شش هزار مترمربع در شهرک فناوری‌های برتر تاسیس کند.

وی افزود: ساخت فاز اول این پردیس در ۱۵۰۰ مترمربع  از ابتدای سال آینده شروع خواهد شد و تا پایان سال به بهربرداری خواهد رسید.

مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد مشهد در ادامه با اشاره به این‌که دانشگاه آزاد کشور ۱۲۵ مرکز رشد دارد خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد خراسان رضوی نیز چهارتا مرکز رشد دارد که این مراکز در دانشگاه‌های قوچان، شیروان، سبزوار و مشهد قرار دارند.

دبیر منطقه سه مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی کشور متذکر شد: دانشگاه آزاد خراسان رضوی در صدد تاسیس یک مرکز رشد جدید در  دانشگاه آزاد کاشمر است.

نوبخت  با بیان این که ذو ساختمان دانشگاه آزاد مشهد در اختیار مراکز رشد این دانشگاه است خاطرنشان کرد: مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی مشهد به عنوان یکی از پنج مرکز رشد برتر در سطح دانشگاه آزاد کشور شناخته شده است که ۲۶ هسته و واحد فناور در آن فعال هستند و فعالیت تخصیصی ۷۰ درصد این هسته ها و واحد های فناور در زمینه سلامت است و۳۰ درصد دیگر د ر حوزه های غیر تخصصی فعال هستند.

وی خاطرنشان کرد: از جمله طرح‌های  که در هسته و واحدهای فناور مراکز رشد دانشگاه آزاد مشهد ایجاد شده است می‌توان به  دانشنامه طب سنتی، سرنگ ان لاک در فشار منفی، ماده آنتی باکتری در پوشش‌های سرامیکی و جوهر پاکن اشاره کرد.

 مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد مشهد اظهار کرد: یکی از واحدهای موفق مراکز رشد دانشگاه آزاد مشهد تاچسی است که حمل ونقل هوشمند را در سطح شهر مشهد و کشور انجام می دهد و  جزء سه برند برتر که سال گذشته فعالیت خود را از این دانشگاه  شروع کرده است.

دبیر منطقه سه مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی کشور ابراز کرد: در مراکز رشد اعضای هیئت علمی، دانشجویان، فارغ التحصیلان و حتی غیر دانشجویان می‌توانند حضور داشته باشند؛ اما  اولویت اول ما با دانشگاهیان است.

 وی یادآورشد: این مراکز کمتر به دانشجویان معرفی شده است و شاید یکی از دلایل بی اطلاعی دانشجویان از  وجود این مراکز همین است که باید در این خصوص اطلاع رسانی بیشتری صورت بگیرد.

نوبخت گفت: از دلایل دیگر کم اطلاعی دانشجویان از این مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی پراکنندگی ساختمان ها دانشگاه و همین طور تمرکز بیشتر دانشجویان این دانشگاه به مسائل اموزشی است.

مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد مشهد در خصوص حمایت دانشگاه آزاد مشهد از مراکز رشد افزود: حمایت های دانشگاه آزاد از مراکز رشد به صورت سخت افزاریی و نرم افزاریی است.

 دبیر منطقه سه مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی کشور بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی فضا و تجهیزات در جهت حمایت از ایدههای نوپا در اختیار آنها می‌گذارد و همچنین برای بازاریابی محصولاتشان به آنها مشاوره توسط افراد متخصص می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد مشهد به هسته‌های فناور تا سقف ۵ میلیون تومان و به واحدهای فناور تا ۳۰ میلیون تومان تسهیلات اعطاء می‌کند.

نوبخت متذکر شد: همچنین به نمونه سازی محصولات برای افراد حقیقی تا ۱۰میلیون تومان و شرکت های حقوقی تا ۳۰ میلیون تومان تسهیلات می دهد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.