خطیب مسجدالاقصی با اشاره به افزایش تعرض شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی گفت: شهرک‌نشینان با سوءاستفاده از شرایط کنونی جهان اسلام هتاکی به مسجدالاقصی را افزایش داده‌اند.

قانون «دولت یهودی» مشروعیت بخشیدن به فعالیت‌های نژادپرستانه یهودیان است/ تمام مسلمانان باید در دفاع از مقدسات اسلامی بسیج شوند

شیخ عکرمه صبری رئیس شورای عالی اسلامی فلسطین و خطیب مسجد الاقصی در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل «قدس آنلاین» با بیان اینکه قداست و اهمیت مسجد الاقصی همانند مسجدالحرام و مسجدالنبی است از امت اسلامی خواست تا برای دفاع از قبله اول مسلمانان بسیج شوند.

وی افزود: بعد از تصویب قانون دولت یهودی از جانب رژیم صهیونیستی این روند روبه افزایش بوده و همواره ادامه دارد، در حقیقت این گونه تصمیمات از جانب حکومت این رژیم به نوعی مشروعیت بخشی به فعالیت‌های نژادپرستانه یهودیان است.

 شیخ صبری در ادامه گفت: این قانون درواقع چهره حقیقی این قوم ظالم را نشان می‌دهد. صهیونیست‌ها از دیرباز به چنین اقداماتی دست می‌زدند و چیز جدیدی نیست؛ اما باید تأکید کرد که در این مرحله تجاوزات به مسجدالاقصی و مقدسات مسلمانان با این روند، قطعاً مستلزم‎‍ حمایت اسلامی و بین‌المللی است. ‎‎‎‍‌

رئیس شورای عالی اسلامی فلسطین با بیان اینکه رژیم صهیونیستی از آغاز تأسیس تاکنون به پاکسازی نژادی در فلسطین اقدام کرده، اظهار داشت: صهیونیست‌ها از سال ۱۹۴۸ تاکنون مرتکب جرایم پاکسازی نژادی و ظلم سیستماتیک در فلسطین شده‌اند.

خطیب مسجدالاقصی در رابطه با دلایل تجاوزات اخیر صهیونیست‌ها خاطرنشان شد: انتقال سفارت آمریکا به قدس شریف و تصویب قانون دولت یهودی و افزایش بی‌رویه شهرک سازی در سرزمین‌های اشغالی همه و همه در راستای اجرایی شدن معامله قرن است و قطعاً حلقه‌هایی مرتبط به هم هستند تا توطئه بزرگی را محقق سازد.

وی در ادامه تصریح کرد: صهیونیست‌ها خوب می‌دانند که رئیس جمهور کنونی آمریکا (ترامپ) به دلیل سیاست‌های خصمانه‌ای که در تعامل با دنیا در پیش گرفته، در دوره بعدی انتخابات ریاست جمهوری پیروز نخواهد شد؛ لذا تلاش می‌کنند تا نهایت سوءاستفاده را از حضور او در قدرت بکار گیرند.

شیخ عکرمه صبری در بخشی از سخنانش به تحولات اخیر غزه پرداخت و گفت: مسؤولیت بحران و تنش در نوار غزه، متوجه رژیم صهیونیستی است و بعضی از جریان‌های هم سو با این رژیم بخشی از این مسؤولیت را متحمل می شوند چراکه آنها باید از ملت فلسطین دفاع کنند نه اینکه به اتهام زنی به ملت فلسطین بپردازند.

وی در پایان ضمن قدردانی از حامیان ملت و مقاومت فلسطین اظهار داشت: دفاع از مسجدالاقصی ومقدسات اسلامی بر همه مسلمانان واجب است و همه امت اسلامی باید برای آزادی فلسطین بسیج شوند و از دفاع در هر سطحی دریغ نکنند، چراکه همه در برابر دفاع از مقدسات اسلامی نزد خداوند مسؤول هستیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.