کرج- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان البرز از آسفالت وبهسازی ۲۷۵ هزار متر مربع از معابر روستایی این استان خبرداد و گفت: این عملیات در قالب ۴۴ پروژه انجام شده است.

 البرز ۱۷ هزار خانه روستایی بی‌دوام دارد/بهسازی ۲۷۵ هزار مترمربع از معابر روستایی

 علی رحیمی زاده در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهارکرد:در این طرح زیر سازی برعهده دهیاری ها وروسازی وآسفالت طرح برعهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به بازرسی ماموران بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مبنی بر شناسایی خانه های بی دوام روستایی گفت: تاکنون حدود ۱۷ هزار واحد مسکونی بی دوام یا کم دوام شناسایی شده که به مالکین آن ها اخطار کتبی داده شده است.

این مسؤول تصریح کرد: برای بازسازی مجدد واحدهای مسکونی کم دوام دولت بستری را فراهم کرده که در سال جاری ۲۵ میلیون تومان وام با بهره ۵ درصد و بازپرداخت ۱۵ ساله به مالکین اعطا میشود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان البرز با بیان این که در سال جاری حدود ۸۰۰ وام بهسازی مسکن روستایی به البرز تعلق گرفته گفت: این سهمیه در صورت استقبال مردم افزایش خواهد یافت این در حالی است که تاکنون استقبال چندانی مشاهده نشده است.

رحیمی زاده به عدم سختگیری در خصوص اعطای وام به متقاضیان اشاره کرد و گفت: هیچ گونه سختگیری در خصوص ضمانتنامه اعمال نمیشود و متقاضیان میتوانند به صورت زنجیره ای در قالب ۳ نفره ضامن یکدیگر شوند.

وی تصریح کرد: متقاضیان همچنین از اسنادی که توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی صادر شده نیز می توانند بعنوان وثیقه استفاده کنند که در نهایت وام در ۴ قسط با پیشرفت کار به متقاضی پرداخت خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان البرز ضمن تشویق مردم به بازسازی املاک کم دوام روستایی گفت: بدون شک این تسهیلات دولت پاسخگوی تنها بخشی از هزینه های بازسازی است این در حالی است که بهتر است مردم از این دست امتیازات استفاده کرده و از خطرات احتمالی جلوگیری کنند.

برای بازنگری طرح هادی روستایی ۱۰ سال زمان لازم است

رحیمی زاده با بیان این که برای بازنگری طرح هادی پس از سپری شدن افق طرح(۱۰ ساله) امکان پذیر است گفت: در تمامی روستاها طرح هادی اعمال شده و طرح هادی ۱۴ روستا در سال جاری باید بازنگری صورت گیرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: بدون شک برنامه ریزی منظم و اجرای طرح هادی و توسعه روستاها زمانی صورت می گیرد که شاهد حضور جمعیت قابل توجه در روستاها باشیم اما با وجود این شرایط به دنبال توسعه و گسترش روستاها هستیم.

وی در خصوص عدم توسعه مناطق حفاظت شده به مانند جاده چالوس گفت: در این مناطق امکان توسعه فراهم نیست این در حالی است که توسعه به صورت عمودی را در دستور کار قرار داده ایم یعنی توسعه در ارتفاع را جایگزین توسعه از سطح کرده ایم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی درادامه گفت: مردم باید آگاه باشند که هنگام تصویب و اجرای طرح ادارات مختلف به مانند جهاد سازندگی، اداره راه و شهرسازی، بخشداری، فرمانداری، نماینده عمرانی استاندار، شوراها و دهیاری ها، محیط زیست و اداره منابع طبیعی نیز دخیل هستند.

عملیات بهسازی در ۱۹۰ روستای دارای خانوار

رحیمی زاده از عملیات بهسازی در ۱۹۰ روستای دارای خانوار در البرز خبرداد و گفت: درسال گذشته بحث گازرسانی جدی شده و از همین رو مکاتباتی را با اداره گاز انجام داده ایم تا در صورت حفاری معابر با تامین اعتبار از سوی شرکت گاز نوارهای حفاری شده ترمیم شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در پایان به صدور سند برای مالکین واحدهای مسکونی در روستاها اشاره کرد وگفت: باهمکاری اداره ثبت اسناد برای مالکینی که واحد های مسکونی آن ها در طرح هادی قرار گرفته سند صادر می شود و تاکنون در روستاها و شهرهای کمتر از ۲۵ هزارنفر حدود ۲۳ هزار جلد سند صادر شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.