شهرکرد-استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق ملی توسعه به اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری استان اختصاص داده شد.

اختصاص۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌‎های آبخیزداری چهارمحال و بختیاری

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری، اقبال عباسی در سفر به شهرستان لردگان با اعلام این خبر، گفت: این میزان اعتبار برای پیشگیری از فرسایش خاک و حفظ جنگل‌های بلوط شهرستان لردگان بسیار ضروری و مهم است. 
وی به مشکل کمبود آب در شهرستان لردگان اشاره کرد و گفت: برای رفع این مشکل اجرای طرح‌های آبرسانی نسبت به سایر طرح‌ها اولویت دارد و فرماندار می‌تواند ۱۰ درصد اعتبارات شهرستان را با اختیار خود جابه جا کند. 
عباسی تصریح کرد: تامین آب شرب برای شهرها و روستاهای استان بسیار حیاتی است، چرا که اگر آب نباشد حیات و زندگی انسان و محیط زیست با خطر نابودی مواجه می‌شود. 
استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: شرکت‌های خدمات رسان از قبیل آب و فاضلاب شهری و روستایی با تببین شرایط موجود در استان از وزارتخانه اعتبار بیشتری برای این حوزه بگیرند. 
عباسی همچنین بر ضرورت اصلاح نقاط حادثه‌خیز و پر ترافیک شهرستان لردگان تاکید کرد و گفت: این موضوع از سوی راه و شهرسازی و اداره کل راهدای استان با جدیت پیگیری شود. 
به گزارش قدس آنلاین، در این سفر یک‌روزه، استاندار از طرح آبرسانی شرب و کشاورزی دشت خانمیرزا، طرح آبرسانی آتشگاه به بیش از ۵۰ روستا و شهر بخش سردشت و دشت میلاس بازدید کرد و در خصوص رفع مشکلات موجود در شهرستان لردگان راهکارهایی مورد بررسی قرار گرفت. 

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.