قدس آنلاین: سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: نخستین استارت آپ گردشگری این استان شهریور امسال در مشهد برگزار می شود.

نخستین استارت آپ گردشگری خراسان در مشهد برگزار می شود

به گزارش قدس آنلاین، یوسف بیدخوری افزود: برپایی استارت آپ حوزه گردشگری استان از هفتم شهریور برای مدت سه روز برنامه ریزی شده و علاقه مندان می توانند از هم اکنون طرح ها و ایده های خود را برای شرکت در این استارت آپ ارائه نمایند.

وی بیان کرد: برگزاری استارت آپ گردشگری راهی به سوی رشد و توسعه صنعت گردشگری و ایجاد تحولات مثبت در آن است.

این مسئول حوزه گردشگری، گردشگری را صنعتی به روز، همراه و همگام با تحولات روز جهان خواند که راه های جدید برای ایده پروری در این صنعت ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه استارت ‌آپ گردشگری یک برنامه علمی و کارآفرینی است، افزود: استارت‌ آپ‌ گردشگری یک رویداد آموزشی- تجربی بین‌المللی است که طی سه روز متوالی و در انتهای هفته برگزار می‌ شود.

وی بیان کرد: در این برنامه شرکت‌کنندگان شامل فعالان حوزه گردشگری، هتل‌داری و صنایع وابسته، برنامه نویسان، مدیران تجاری و دیگر علاقه مندان گردهم آمده و ایده های نو و ناب خود را مطرح می کنند.

بیدخوری تاکید کرد: هدف از برگزاری استارت آپ، علمی کردن این صنعت و اشتغالزایی در صنعت گردشگری است و استان خراسان رضوی در این زمینه ظرفیت ها و قابلیت های بالایی دارد.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: امیدواریم برگزاری استارت آپ ها به تسهیل گردشگری و افزایش ورود گردشگر به استان و کشور کمک کند و به همین دلیل برگزاری این برنامه در دستور کار قرار گرفته است.

بیدخوری گفت: برگزاری استارت آپ های حوزه گردشگری در استان ها از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور سیاست گذاری شده است.

وی افزود: پس از برگزاری این استارت آپ در سطح استانی، در مراحل بعدی به صورت ملی و سپس بین المللی ایده های برتر استارت آپ گردشگری مطرح می شوند.

وی با بیان اینکه دانشجویان، استادان دانشگاه و افراد فعال و علاقه مند به استارت آپ می توانند در این رویداد فناورانه حوزه گردشگری شرکت کرده و ایده های نو خود را ارائه کنند.

بیدخوری اظهار کرد: سازمان میراث فرهنگی، به عنوان متولی امر، جوایزی تشویقی برای ایده پردازان حوزه گردشگری در نظر گرفته و سه ایده برگزیده از بین شرکت کنندگان به رقابت های ملی استارتاپ، که مهرماه در تهران برگزار می شود، معرفی می شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.