۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۲
کد خبر: 614437

قدس آنلاین:27هزار واحد پلاسما از خراسان رضوی امسال صادر شده است.

افزایش صدور پلاسما از خراسان رضوی

 به گزارش قدس آنلاین مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: ماهانه حدود هفت هزار واحدافزایش صدور پلاسما از خراسان رضوی؛ امسال پلاسمای خون از این استان برای ساخت دارو به کشورهای اروپایی صادر می شود که در چهار ماهه امسال ۲۷ هزار واحد پلاسما از این استان به خارج صادر شده است.

دکتر حمیدرضا اسلامی افزود: میزان صدور پلاسما از خراسان رضوی به اروپا امسال چهار درصد در مقایسه با  مدت مشابه پارسال افزایش داشته است.

وی با بیان این که خراسان رضوی پس از تهران دومین تولید کننده پلاسما در کشور است گفت: پلاسمای تولید شده در ایران سالم ترین پلاسمای دنیا از نظر سلامت و نداشتن آلودگی به ویروس اچ. آی. وی شناخته شده است.

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی افزود: پلاسمای تولیدی برای ساخت داروهای بیماران هموفیلی، تالاسمی و دیگر بیماران به کشورهای اروپایی نظیر آلمان صادر می شود و دوباره به کشور بازمی گردد. اسلامی گفت: داروهای حاصل از پلاسمای تولید داخل نقش مهمی در کاهش قیمت داروها و تحقق برنامه های اقتصاد مقاومتی دارد. مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی افزود: پارسال بیش از ۳۳۲هزار کیسه خون و فراورده های خونی در استان تولید شد. اداره کل انتقال خون خراسان رضوی خون ۵۹ بیمارستان این استان را تامین می کند. اکنون ۱۱پایگاه خون ثابت و سیار در مشهد و پنج شهرستان نیشابور، سبزوار، گناباد، کاشمر و قوچان دایر است. خراسان رضوی بعد از تهران و شیراز، رتبه سوم کشور را در تولید خون داراست.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.