رئیس سازمان بهشت زهرا گفت: سازمان بهشت‌زهرا باتوجه به حجم فعالیتی که دارد تنها تا ۵ سال آینده ظرفیت دفن اموات را خواهد داشت.

باید به فکر زمین برای بهشت زهرا باشیم

به گزارش قدس آنلاین، سعید خال در نشست خبری اظهار داشت: سازمان بهشت زهرا از سال ۱۳۴۵ شروع به کار کرده است و در سال ۴۹ به صورت رسمی افتتاح شده و ۴۸ سال از ساخت آن می‌گذرد.

وی خاطرنشان کرد: سازمان بهشت زهرا ۵۸۴ هکتار مساحت دارد که با احتساب حرم امام خمینی (ره) به ۷۵۰ هکتار می‌رسد.

خال با اشاره به اینکه بهشت‌زهرا قطب فرهنگی تهران محسوب می‌شود، گفت:۳۰ هزار شهید و ۴ هزار شهید گمنام در سازمان بهشت‌زهرا وجود دارد و رهبر انقلاب در طول سال حداقل ۲ بار در بهشت‌زهرا حضور پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه یک میلیون و ۳۰۰ هزار اموات در بهشت‌زهرا دفن شده‌اند، گفت:‌۲ هزار و ۴۰۰ نفر مشاهیر در سازمان بهشت‌زهرا دفن شده‌اند.

رئیس سازمان بهشت زهرا گفت:‌ این سازمان از سال ۷۳ زیر نظر معاونت خدمات شهری به صورت خودگردان اداره می‌شود و حتی برای یک ساعت هم تعطیل نشده است.

خال گفت:‌در حوادث کشوری از جمله زلزله منجیل، زلزله رودبار، حادثه منا، سازمان بهشت‌زهرا خدمات ارائه داده است و ۱۵۶ روز از سال پیک کاری این سازمان است که میلیون‌ها نفر از مردم به این سازمان مراجعه می‌کنند.

 وی خاطرنشان کرد: در راستای شعار شهر زیست‌پذیر شهروند مشارکت‌پذیر نیز سازمان بهشت‌زهرا اقداماتی انجام داده است.

رئیس سازمان بهشت زهرا اظهار داشت: روزانه ۱۵۰ متوفی در سازمان بهشت زهرا داریم و در سال گذشته ۵۶ هزار و ۹۵ نفر وارد سازمان شدند که ۵۸ درصد اموات مرد و ۴۲ درصد زن بوده است.

خال بیان کرد: ۱۷ هزار و ۶۳۹ نفر به خارج از سازمان منتقل شدند.

وی گفت: دستگاه ناوگان حمل و نقل سازمان ۵ میلیون کیلومتر تردد داشته است و ناوگان حمل و نقل خارج از تهران نیز ۹ میلیون کیلومتر ماموریت داشته است.

رئیس سازمان بهشت زهرا افزود:‌طرح مشاوره به خانواده‌ متوفیان از دیگر اقدامات سازمان بهشت‌زهرا بوده است.

خال گفت: در طول سال ۴۰ هزار قبر ساخته می‌شود که جزو خدمات عمرانی محسوب می‌شود.

وی بیان داشت:‌در حوزه ترافیک شهری نیز اقداماتی انجام شده است و در حال حاضر مرکز کنترل ترافیک در بهشت‌زهرا راه‌اندازی شده است.

رئیس سازمان بهشت زهرا خاطرنشان کرد: ۳ تا ۵ میلیون نفر در دو هفته پایانی سال به بهشت‌زهرا مراجعه می‌کنند تا در این خصوص هماهنگی‌های خوبی با راهور انجام شده است.

خال تاکید کرد: باید مرگ آگاهی و مرگ اندیشی در مردم ترویج داده شود و اگر مردم به مرگ باور داشته باشند زندگی آنها اخلاقی‌تر و بهتر می‌شود.

وی گفت:‌در حال حاضر ۱۰ ایستگاه صلواتی در بهشت‌زهرا ساخته شده که شهروندان می‌توانند از این ایستگاه‌ها باری ارائه خدمات استفاده کنند.

رئیس سازمان بهشت زهرا خاطرنشان کرد: ۳۵۵ هکتار فضای سبز در سازمان بهشت‌زهرا و ۶۱ هکتار در حرم امام موجود است.

خال بیان کرد:۲ هزا رو ۱۰۰ درخت به یاد ۲ هزار و ۱۰۰ شهید مدافع حرم کاشته شده است.

وی گفت: کارگروه مدیریت بهشت‌زهرا پس از ۷ سال تشکیل جلسه داد و هنگامی که ۷۰ سانت برف در بهشت‌زهرا آمده بود یک دقیقه نیز این سازمان تعطیل نشد و خدمات لازم را ارائه داد و توانست در ۱۰ بهمن ۹۶ رکورد پذیرش اموات که ۲۴۶ نفر بود را بزند.

رئیس سازمان بهشت زهرا افزود: در طی ۹ ماه راه‌اندازی ۵۰ دستگاه ناوگان حمل متوفی به سازمان بهشت زهرا اضافه شده است که با این اقدام ناوگان حمل کاملا نوسازی می‌شود.

خال افزود: اولین دایره‌المعارف هزار نفر از مشاهیر مدفون در بهشت‌زهرا انجام شده است و به زودی چاپ جلد دوم خاطرات پرسنل بهشت‌زهرا نیز انجام و توزیع خواهد شد.

وی گفت: تشکیل کانون تطهیرکنندگان داوطلب در سازمان بهشت‌زهرا اشاره کرد و گفت: در این خصوص فرهنگ‌سازی انجام گرفته و تمام اعضای شورای شهر و بخشی از اصحاب رسانه و هنرمندان  در این کانون عضو شده‌اند.

رئیس سازمان بهشت زهرا در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه ظرفیت بهشت‌زهرا حداکثر چه میزان است،‌گفت: بهشت‌زهرا با این حجم ورودی حداکثر تا ۵ سال آینده ظرفیت دارد و ما باید به فکر زمین و یا زمین‌هایی در آینده برای شهر تهران باشیم.

خال گفت:‌به لحاظ کارشناسی ممکن است به این نتیجه برسیم در چند نقطه از شهر تهران آرامستان داشته باشیم و سازمان بهشت‌زهرا با توجه به توانی که دارد می‌تواند نسبت به احداث این آرامستان‌ها اقدام کند.

وی در پاسخ به پرسش مبنی بر اینکه حداقل و حداکثر قیمت قبر در بهشت‌زهرا چه میزان است،‌گفت: حداکثر ۱۶ میلیون تومان و حداقل آن رایگان است و با این مبالغ سازمان بهشت‌زهرا خدمات لازم را ارائه می‌دهد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.