قدس آنلاین :محصولات مزرعه ارگانیک دانشکده کشاورزی دانشگاه فردوسی مشهد با اجرای استانداردهای لازم گواهینامه‌ های گذار از کشاورزی رایج و تولید محصولات ارگانیک را کسب کرد.

کسب گواهینامه تولید صیفی جات ارگانیک از سوی دانشگاه فردوسی مشهد

به گزارش قدس انلاین مسئول کانون کشاورزی ارگانیک دانشگاه فردوسی مشهد گفت: مزرعه ارگانیککسب گواهینامه تولید صیفی جات ارگانیک از سوی دانشگاه فردوسی مشهد دانشکده کشاورزی دانشگاه فردوسی مشهد هم ‌اکنون به یکی از مراکز تولیدات ارگانیک در شرق کشور تبدیل‌ شده و اقلامی نظیر گوجه ‌فرنگی و فلفل را به طریق مطمئن عرضه می‌کند و علاقه‌ مندان می‌ توانند از این محصولات در سبد غذایی خود استفاده کنند.

دکتر فرنوش فلاح پور افزود: کشاورزانی که از زراعت رایج به کشاورزی زیستی تغییر مسیر داده‌اند به دوره گذار نیاز دارند و در این حالت بین آخرین کاربرد مواد ممنوع و گواهی زیستی حداقل باید سه سال کامل فاصله وجود داشته باشد.

وی گفت: کشاورزی ارگانیک یک برنامه اجرایی مدیریت تولیدی جامع نگر است که موجب بهبود سلامت کشت‌ بوم از طریق حفظ و تقویت تنوع، چرخه‌ ها و فعالیت زیستی خاک می‌شود. این برنامه بر مدیریت مزرعه بر اساس اکوسیستم زراعی، حاصلخیزی خاک، سلامت گیاه، عدم مصرف مواد شیمیایی مصنوعی و انطباق با ساختارهای اقتصادی، زیست ‌محیطی، فنی، بهداشتی و اجتماعی در هر منطقه تاکید دارد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.