۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۷
کد خبر: 614505

قدس آنلاین: از ابتدای امسال ضریب اشغال صندلی قطار در مسیرهای مشهد- تهران، حومه مشهد و مشهد به 25 شهر و مرکز استان، حدود 15 درصد افزایش داشته است.

افزایش ضریب اشغال قطار در خراسان

به گزارش قدس آنلاین مدیرکل راه آهن خراسان گفت: در این مدت ضریب اشغال قطارهایافزایش ضریب اشغال قطار در خراسان مسافری در مسیر ریلی تهران - مشهد نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۶ درصد افزایش یافته است.

 محمدهادی ضیایی مهر افزود: میانگین ضریب اشغال قطارهای مسافری کمربندی یا قطارهای مسافری از مشهد به سایر شهرهای کشور به جز تهران و مسیرهای حومه مشهد، نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۸ درصد افزایش داشته است.

ضیایی مهر افزود: ضریب اشغال قطارهای مسافری حومه ای نیز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: از ابتدای امسال تا پایان تیرماه راه آهن خراسان با جابه جایی بیش از ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از زائران و مسافران حضرت ثامن الحجج(ع) موفق به کسب رتبه نخست کشور در جابجایی مسافر از طریق ریلی شده است.

به گفته وی این جابجایی از ۲۷ شهر و مرکز استان در مسیرهای منتهی به مشهد به صورت ورودی و خروجی انجام شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۰ درصد افزایش داشته است.

رفت و آمد ۶۰ درصد قطارها به ایستگاه راه آهن مشهد از تهران و بقیه از ۲۶ شهر و مرکز استان کشور صورت می گیرد.

پارسال ۲۴ میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر از طریق خطوط راه آهن در ایران جا به جا شدند که نیمی از این مسافران در مسیر خراسان رضوی و مشهد رفت و آمد کرده اند.۱۲ درصد از مجموع ۱۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر خطوط شبکه ریلی کشور معادل هزار و ۵۰۰ کیلومتر در خراسان رضوی قرار دارد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.