بردسکن-مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان بردسکن گفت: اگر چه در شروع اجرای طرح اعتبارات حوزه اشتغال، استان دچار یک عقب ماندگی شده بود ولی درحال حاضر باید اعلام کنیم که استان خراسان رضوی بیشترین تعداد ثبت نام شدگان کشور را با ۲۸ هزار نفر در سامانه کارا و در بررسی طرح ها به مبلغ ۱۲۰۰ میلیارد تومان رتبه اول کشور را دارا می باشد و در پرداخت تسهیلات حوزه اشتغال رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است.

خراسان رضوی در پرداخت تسهیلات  حوزه اشتغال  رتبه سوم کشور را داراست

مهندس محمد سنجری  تعهد اشتغال استان را در سال جاری ۱۱۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: تاکنون  ۲۲ درصد از این تعهد تحقق پیدا کرده است که سهم شهرستان بردسکن از این تعهد هزار و ۳۰۳ نفر است که  خوشبختانه ۲۸ درصد آن  محقق شده است. مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی عنوان کرد:  در بحث رسته ها ۲۰ رسته از روز اول در سامانه  کارا بارگذاری شده است و متقاضیان می توانستند در رسته های  مورد نظر خود ثبت نام کنند. وی با بیان اینکه  ۲۶۰ میلیارد تومان اعتبارات حوزه اشتغال استان  مصوب شده است گفت: تاکنون ۱۶۰ میلیارد تومان آن  در مرحله انعقاد قرارداد با بانک ها است.   سنجری از حذف صندوق کار آفرینی امید  در سامانه رصد خبرداد و گفت: با توجه به اینکه این صندوق جز موسسات مالی است هیچ تعهدی ندارد که اشتغال های خود را در سامانه رصد ثبت  کند ولی دستگاههای دیگر مکلف هستند  تعداد اشتغال های خود را در سامانه ثبت کنند.   وی عنوان کرد:  فعالیت ها و برنامه های حوزه اشتغال یکی از مطالبات واقعی مردم است  و از طرف دیگر این مهم جز مطالبات نمایندگان و مسئولان نیز می باشد.   وی اظهارداشت: علیرغم اینکه گام های خوبی در حوزه اشتغال در استان به ویژه اشتغال توسعه روستایی برداشته شده است ولی  هنوز نتایج ملموسی را نداشته است که این مهم یکی از خواسته های نمایندگان مجلس نیز است.   سنجری  عنوان کرد: تمامی ارزیابی دستگاههای اجرایی در حوزه اشتغال برمبنای ثبت نام در سامانه رصد  انجام می شود و دستگاههایی که اشتغال های خود را ثبت سامانه نکنند  عملکرد آنها درهیچ جایی دیده  نمی شود.   وی به اجرای طرح مهارت آموزی در محیط واقعی  اشاره کرد و گفت:  کسانی که بین ۶ تا ۹ ماه در محیط کار آموزش های لازم را  فرا بگیرند مشمول  قانون کار نیستند که سهم شهرستان بردسکن دراین حوزه ۱۲۰ نفر است که ظرف ۴ ماهه اول امسال  ۲۵ درصد آن  تحقق پیدا کرده است. مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی اظهارداشت: متاسفانه ۳۹ درصد از جویندگان  کار ازابتدای امسال تاکنون در خراسان رضوی  فارغ التحصیلان دانشگاهها بوده اند که  متاسفانه  مهارت و تخصص لازم را ندارند و  در بحث جذب این افراد با چالش  مواجه هستیم.   سنجری  به طرح کارورزی اشاره کرد و گفت: کسانی که  مهارت لازم را در حوزه کار ندارند می توانند با ورود به بنگاههای اقتصادی بین ۴ تا ۶ ماه  مشغول فعالیت شوند  و از کمک هزینه  دولت بین  ۲۷۰ تا ۳۱۰ هزار تومان  نیز بهره مند شوند و در صورتی که  کارفرما او را جذب کارگاه خود کند به مدت دوسال مشمول معافیت حق بیمه قرار خواهد گرفت.   وی  تعهد شهرستان بردسکن  در حوزه کارورزی را در سال جاری ۷۸ نفر اعلام کرد و گفت: تاکنون فقط ۴ نفر  جذب این حوزه شده است که نسبت به میانگین استان پایین تر است.   وی بر فعال کردن مراکز کاریابی در شهرستان بردسکن تاکید کرد و گفت: از مجموع ۶۸ نفر تاکنون ۱۰ نفر از طریق مراکز کاریابی جذب بازار کار شده اند.

سنجری  اعتبارات مشاغل خانگی استان در امسال را ۶۴ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: سهم شهرستان بردسکن از این اعتبارات ۸۲۰ میلیون تومان است.   وی تعداد مجوزهای صادر شده در حوزه مشاغل خانگی شهرستان بردسکن طی سال جاری  را  تنها ۵ مورد اعلام کرد. وی همچنین  اعتبارات  اختصاص یافته  از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه امسال به استان را  هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد  و گفت: سهم شهرستان بردسکن از این میزان   بیش از ۲۲ میلیارد تومان است. مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی  تعداد طرح های ارائه شده شهرستان بردسکن در حوزه اشتغال روستایی را ۱۴۱ طرح با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت:  ۴۶ طرح  آن تاکنون  موفق به اخذ تسهیلات از بانک های عامل شده اند.   وی با بیان اینکه  اعتبارات  درنظر گرفته شده در حوزه اشتغال توسعه روستایی  استان  ۴۲۷  میلیارد تومان است گفت: تاکنون ۵۰ درصد این اعتبارات به استان اختصاص پیدا کرده است. وی اظهارامیدواری کرد با بررسی  چالش ها و رفع موانع طرح های حوزه اشتغال شهرستان بردسکن در یک ماه آینده عملکرد قابل قبولی را  از دستگاههای اجرایی  شهرستان داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.