قانونگذاران کنگره آمریکا طرحی را پیشنهاد کرده‌اند که بر اساس آن نقش روسیه در سوریه و کمک‌های احتمالی این کشور به ایران مورد بررسی قرار گیرد.

کنگره آمریکا به دنبال «حامی تروریسم» خواندن روسیه به دلیل همکاری با ایران در سوریه

به گزارش قدس آنلاین، وبسایت بازفید در مطلبی نوشت: دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در تلاش برای یافتن راهی است که بتواند با حضور ایران در سوریه مقابله کند و به نظر می رسد قصد دارد از طریق روسیه این هدف خود را عملی کند.

در واقع قانونگذاران کنگره آمریکا یک طرح دو حزبی پیشنهاد داده اند که در صورتی که از سوی دونالد ترامپ به تأیید برسد، کمک های احتمالی روسیه به ایران و حزب الله در سوریه مورد بررسی قرار می گیرد.

کنگره آمریکا در این طرح موسوم به «دفاع از امنیت آمریکا در برابر تجاوز کرملین»، روسیه را به دلایلی ادعایی از جمله مداخله در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا، دخالت در امور داخلی اوکراین و برخی مسائل دیگر محکوم کرده است.

در این طرح همچنین به نقش روسیه در سوریه اشاره شده و از دولت آمریکا درخواست شده که این مسئله را که «آیا روسیه تمام معیارها برای شناخته شدن به عنوان یک کشور حامی تروریسم» را دارد، مورد بررسی قرار دهد. درواقع این واژه ای است که مقامات آمریکایی بارها در لفاظی های خود علیه ایران به کشورمان نسبت داده اند.

در این طرح همچنین این مسئله بررسی می شود که آیا روسیه در تأمین سلاح، فناوری و دانش نظامی به نیروهای ایرانی و سوری، حزب الله و دیگر متحدان ایران –چه به صورت مستقیم و چه غیرمستقیم—نقش داشته است یا خیر.

در نهایت در این طرح از دولت آمریکا درخواست شده است که جزئیات هرگونه توافق احتمالی که دونالد ترامپ با ولادیمیر پوتین در نشست هلسینکی در فنلاند به آن دست یافته است را مطرح کند.

نشست ماه گذشته دونالد ترامپ با ولادیمیر پوتین در هلسینکی مورد انتقادهای گسترده ای از سوی مقامات آمریکایی قرار گرفت. پس از این نشست نگرانی مقامات آمریکایی از احتمال دستیابی به یک توافق میان مسکو و واشنگتن افزایش یافت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.