سخنگوی کرملین امروز (دوشنبه) اظهار کرد، روسیه قصد دارد در تجارت با ترکیه از واحد پول ملی دو کشور استفاده کند اما باید به دقت در خصوص این مسأله کار کرد.

به گزارش قدس آنلاین، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در پاسخ به سوالی درباره سودمند بودن استفاده از واحد پول ملی ترکیه و روسیه در روابط تجاری، اظهار کرد: این مسأله مدت‌ها و در سطوح مختلف از جمله در سطح عالی پیوسته از سوی طرف روسی مطرح شده است. ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهوری روسیه بارها درباره این مساله و احتمال عملی بودن آن صحبت کرده است. مسلما این طرح نیازمند محاسبات و کار دقیق است. ما در روابط تجاری و اقتصادی دوجانبه خود در حال تلاش برای تحقق آن هستیم و در مذاکرات روسیه و ترکیه بارها به این مسأله اشاره شده است.

پسکوف همچنین اظهار کرد، وضعیت مالی و اقتصادی ترکیه بر اجرای پروژه‌های مشترک با روسیه تأثیری نگذاشته است.

او در این باره به خبرنگاران گفت: نمی‌دانم احتمال دارد این وضعیت بر روند پروژه‌ها تاثیرگذار باشد یا نه. همه‌چیز طبق روند معمول پیش‌ می‌رود.

سخنگوی کرملین افزود، گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال کمک مالی روسیه به ترکیه بی‌مورد است.

رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه اظهار کرده است که آنکارا در حال ایجاد آمادگی برای استفاده از واحد پولی خود در روابط تجاری با شرکای بزرگ خود همچون چین، روسیه، ایران و اوکراین بوده و همچنین آماده است که این اقدام را در روابط تجاری با اتحادیه اروپا نیز انجام دهد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.