قدس آنلاین: 218 انجمن میراث‌فرهنگی در خراسان رضوی احیا و راه‌اندازی می‌شود.

احیا و راه‌اندازی 218 انجمن میراث‌فرهنگی در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین  مهدی علیپور محمدیه مدیر انجمن های میراث فرهنگی خراسان رضوی، با اعلام این خبر اظهار کرد: در گذشته تعداد ۶۴۱ انجمن میراث‌فرهنگی در سطح استان در حوزه میراث فرهنگی در شهرستان‌ها، بخش‌ها و روستاهای مختلف شکل گرفته بود که به دلایل مختلف مورد کم توجهی و بی‌مهری قرار گرفته و عملا فعالیتی خاصی نداشتند و نیاز به حیاتی مجدد و نفسی تازه داشتند.

وی ادامه داد: با دستور و تاکید مدیر کل میراث‌فرهنگی استان مبنی بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های مردمی، مجدد موضوع راه‌اندازی انجمن‌های میراث فرهنگی در دستور کار قرار گرفت که از ۶ ماه گذشته تاکنون با حمایت‌های مدیر و معاون میراث فرهنگی و توجه و تلاش مدیران شهرستان‌ها ۲۱۸ انجمن در شهرستان‌ها، بخش‌ها و روستاهای استان کار خود را آغاز کرده‌اند. علیپور تصریح کرد: در این راستا شهرستان‌های نیشابور و خواف بیشترین تعداد انجمن‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

علیپور حفاظت از آثار تاریخی،   جلوگیری از تخریب آثار، جلوگیری از حفاری‌های غیر مجاز و خرید و فروش آثار تاریخی را از مهم‌ترین وظایف انجمن‌های میراث فرهنگی دانست و افزود: با احیای انجمن‌ها و توجه بیشتر به میراث فرهنگی می‌توان با حداقل امکانات بیشترین بهره حفاظتی را داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.