قدس آنلاین: مدیرعامل موسسه خیریه همدم گفت: امروزه در شرایط نابه‌سامان اقتصادی کشور تهیه دارو برای کودکان دشوار شده است و بسیاری از اقلام دارویی از بیمه خارج شده است.

تهیه دارو برای کودکان دشوار شده است

به گزارش قدس انلاین زهرا حجت اظهار کرد: هزینه نگهداری هر کدام از دختران این موسسه ماهانه ۲ الی ۲.۵ میلیون تومان است. امروزه در شرایط نابه‌سامان اقتصادی کشور تهیه دارو برای کودکان دشوار شده است و بسیاری از اقلام دارویی از بیمه خارج شده است. اقلام اصلی مورد نیاز موسسه ما دارو و پوشاک است. اگر ما به دارو دسترسی نداشته باشیم نمی‌توانیم رفتار کودکان را کنترل کنیم.

وی با اشاره به این که «مردم با کمک‌های خود از موسسه همدم حمایت می‌کنند»، ادامه داد: خیریه همدم به‌صورت هیئت‌امنایی اداره می‌شود و یارانه‌ای که بهزیستی در اختیار ما قرار می‌دهد تنها یک چهارم هزینه‌های ما را تأمین می‌کند. از ۴۰۰ کودکی که ما از آن‌ها نگهداری می‌کنیم ۳۰۰ کودک از بهزیستی یارانه دریافت می‌کنند. دخترانی که مجهول‌الهویه هستند یارانه دریافت نمی‌کنند و ما آن‌ها را آزاد پذیرش می‌کنیم.

مدیرعامل موسسه خیریه همدم عنوان کرد: فضای موسسه ما برای ۴۰۰ دختر بی‌سرپرست و بدسرپرست کم‌توان ذهنی کافی نیست. کودکان ما مکانی برای بازی و تفریح در اختیار ندارند. به دلیل این که هدف ما ارائه خدمات استاندارد به کودکان است، هیئت مدیره موسسه در صدد توسعه فضای آن است.

حجت تصریح کرد: با پیگیری هیئت مدیره، هیئت امنا، مدیرکل مسکن و شهرسازی و استاندار زمینی در خیابان الهیه به وسعت ۱۵ هزار متر برای گسترش فضای موسسه در نظر گرفته‌ شده است. تنها با کمک خیرین می‌توان در این مکان ساختمانی را با فازبندی‌های مختلف ساخت.

وی با اشاره به این که «هدف از گسترش فضای خیریه جذب دختران بدسرپرست و بی‌سرپرست کم‌توان ذهنی است که جایگاهی برای زندگی ندارند»، افزود: ما گاهی در شرایطی که خانواده‌ها نمی‌توانند کودکان کم‌توان ذهنی خود را نگه دارند به‌طور موقت آن‌ها را پذیرش می‌کنیم. هم‌چنین بعضی از دختران ما بدسرپرست هستند که دادگستری سرپرستی این کودکان را به بهزیستی واگذار کرده است.

مدیرعامل موسسه خیریه همدم اضافه کرد: فعالیت در این مجموعه برای من و هم‌کارانم هم‌چون زندگی کردن است. ما در کنار این کودکان احساس زندگی کردن می‌کنیم، نه کار کردن. در این مؤسسه همه کودکان من را مادر خطاب می‌کنند و سایر هم‌کارانم نیز جای خالی اعضای خانواده این دختران را پُر می‌کنند. ما باور داریم انرژی مثبت کودکان همدم به ما توان کار کردن می‌دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.