قدس آنلاین:به همت مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی، شب شعر «حلقه نور» با حضور بانوان زائر و مجاور در رواق حضرت زهرا(س) حرم مطهر رضوی برگزار شد.

بانوان میهمان شب شعر «حلقه نور» حرم مطهر رضوی شدند

شب شعر حلقه نور با شعرخوانی بانوان انجمن ادبی «گوهرشاد» عصر امروز در رواق حضرت زهرا(س) حرم مطهر رضوی برپا شد.

برگزاری این شب شعر توسط انجمن ادبی بانوان رضوی؛ گوهرشاد وابسته به مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی با هدف گرامیداشت سال‌روز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) و ایجاد نشاط معنوی در بین زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) صورت گرفت.
طیبه سادات ثابت، راضیه رجایی، حشمت سید موسوی، آرزو نصیری، عالیه رجبی، فاطمه حق بین، عطیه سادات انتظام، منیژه رضوان، جمیله سادات کراماتی، عاطفه سادات موسوی، زهرا علی‌پور، ملیحه قاصدیان، فاطمه صادق احمدی، هدیه ارجمند، سعیده کرمانی، فاطمه سادات قوامی، بی بی ماشاالله قارونی و... اشعاری را در قالب‌های غزل، رباعی و ترکیب‌بند در این محفل شاعرانه خواندند.
زمزمه اشعاری با محوریت موضوعی حضرت علی(ع)، حضرت فاطمه(س) و رضوی در این نشست ادبی مورد توجه زائران و مجاوران اهل هنر و معرفت قرار گرفت.
دبیر اجرایی شورای انجمن ادبی گوهرشاد در حاشیه شب شعر حلقه نور، شخصیت، سبک زندگی و سیره حضرت زهرا(س) را الگویی برای بانوان مسلمان جهان دانست و گفت: سروده‌های بانوان شاعر این محفل مبین این واقعیت است که هر گوشه‌ای از زندگی ائمه اطهار(ع) بویژه حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) مملو از نکات عمیقی است که می‌تواند در عین درس‌آموزی، تاریخ حقانیت اسلام را برای جهانیان بازگو کند.
طیبه سادات ثابت افزود: اگرچه در گذشته بانوان شاعر در پرداختن به موضوعات آیینی و ولایی دچار غفلت شده بودند، اما امروزه وجود فضاهایی مانند رواق حضرت زهرا(س) فرصتی را برای آنان به وجود آورده است تا ارادت قلبی خود را به اهل بیت(ع) نشان دهند.
وی از شعر به عنوان یکی از تأثیرگذارترین ابزارهای هنری نام برد و گفت: انجمن ادبی گوهرشاد در راستای اعتلای شعر آیینی بانوان در مناسبت‌های مختلف چنین نشست‌هایی را برپا کرده و از سروده‌های بانوان شاعر استقبال می‌کند.
یادآور می‌شود، انجمن ادبی بانوان رضوی؛ گوهرشاد زیر نظر انجمن ادبی رضوی وابسته به مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی با برپایی جلسات شعر مختلف در مسیر اشاعه فرهنگ رضوی و ارتقای سطح اشعار آیینی بانوان فعالیت می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.