مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان ‌گفت:‌ آشیانه مرکز امداد هوایی جمعیت هلال احمر استان گیلان دهه فجر امسال به بهره‌برداری کامل می‌رسد.

آشیانه مرکز امداد هوایی گیلان امسال به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی هلال احمر گیلان ،مهدی ولی‌پور اظهار داشت:‌ آشیانه مرکز امداد هوایی جمعیت هلال احمر استان گیلان در حال حاضر حدود ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش‌بینی می‌شود که تا دهه فجر امسال تکمیل و به مرحله بهره‌برداری کامل برسد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان از تحویل موقت آشیانه مرکز امداد هوایی استان در اواسط شهریور خبر داد و ابراز داشت:‌ پایگاه امداد هوایی جمعیت هلال احمر گیلان طبق برنامه در دو فاز اجرایی می‌شود که تاکنون برای فاز نخست آن حدود ۳ میلیارد تومان هزینه شده است.

ولی‌پور فاز دوم پروژه پایگاه امداد هوایی گیلان را ایجاد پد پرواز اعلام کرد و در مورد زمان آغاز اجرای آن نیز تصریح کرد:‌ با تکمیل و بهره‌برداری از فاز نخست این طرح ساخت پد پرواز در دستور کار قرار می‌گیرد که شروع عملیات اجرایی آن در گرو تأمین بودجه و اعتبارات لازمه است.

وی با اشاره به این نکته که اعتبارات ساخت پایگاه امداد هوایی گیلان مصوب شده اما به صورت کامل تخصیص پیدا نکرده است افزود:‌ تمام تلاش و کوشش ما در مجموعه جمعیت هلال احمر گیلان این است که با نهایی شدن فاز نخست این طرح زمینه اجرای فاز دوم آن هر چه زودتر فراهم شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان در مورد تعداد عملیات‌های امداد و نجات هوایی انجام شده در پنج‌ماهه نخست امسال‌ نیز عنوان کرد: به علت وقوع حادثه سیل در اشکورات رودسر و قطع راه ارتباطی تعداد بسیار زیادی از روستاها امداد هوایی برای رساندن اقلام مصرفی به مردم انجام شد.

ولی‌پور با بیان اینکه در این مدت هیچ عملیات هوایی نجات در استان گیلان توسط امداد هوایی جمعیت هلال احمر گیلان انجام نشده است ابراز داشت:‌ در مجموع ۴ سوتی پرواز امدادی به مناطق حادثه دیده اشکورات رودسر انجام و خدمات لازم از طریق هوایی برای ساکنان مناطق سیل‌زده ارسال شد.

وی وجود مرکز پشتیبانی عملیات امداد و نجات هوایی را یکی از نیازهای اساسی استان گیلان دانست و تصریح کرد:‌ وجود چنین پایگاهی که به آشیانه،‌ پد پرواز و امکانات لازم جهت بارگیری مجهز باشد یکی از نیازها و الزامات اساسی استان بود که در حال محقق شدن است.

ولی‌پور با ابراز این نکته که گیلان بیست و نهمین استان برخوردار از پایگاه امداد هوایی در کل کشور است عنوان کرد:‌ ظرفیت فرود همزمان ۴ بالگرد،‌ تخلیه و بارگیری اقلام امدادی و نیروی انسانی از جمله برخی از ویژگی‌های پایگاه امداد هوایی جمعیت هلال احمر گیلان است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.