مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان البرز با اشاره به سرانه فضای کتابخانه‌های عمومی استان گفت: با توجه به کمبود فضای فرهنگی و محرومیت در این عرصه نیازمند توسعه فضاهای کتابخانه‌ای هستیم.

نیازمند توسعه فضاهای کتابخانه‌ای هستیم/دعوت از بنیاد برکت برای توسعه زیرساخت‌ها

احمد علی هراتی در گفت‌وگو با خبرنگار قدسآنلاین اظهار کرد: بهترین نقطه شروع برای شکل دادن به سبک زندگی، و آموزش مهارتهایی همچون کتابخوانی و مطالعه کردن، نهاد خانواده است و توجه به خانوادهها، برای ترویج فرهنگ کتابخوانی یکی از بهترین راهکارهاست.

مدیرکل کتابخانههای عمومی استان البرز تأکید کرد: ما برای ترویج فرهنگ کتابخوانی از تمام ظرفیتهای موجود استفاده خواهیم کردو برای ایجاد روحیه مشارکت در جامعه، باید فرهنگ سازی مناسب شکل گیرد.

وی ادامه داد: بهترین وسیله برای فرهنگسازی، کتاب است وکتابخانههای عمومی با ایجاد فضایی مناسب، بهترین بستر برای رشد و تعالی فرهنگی یک جامعه و بویژه فرهنگ عمومی مردم است.

هراتی با اشاره به اهمیت کتاب در اسلام، بیان کرد: دین مبین اسلام و کلام‌الله مجید برای مطالعه و کتابخوانی و کسب علم ارزش و اعتبار خاصی قائل شده است و اهمیت کتابخوانی در اسلام به‌قدری است که معجزه پیامبر اکرم (ص) از نوع کتاب است و در این کتاب مقدس هم اولین آیاتی که بر پیامبر (ص) نازل شده با امر به خواندن و الفاظ کتاب، قلم، و علم توأم شده است.

وی ادامه داد: اهمیت کتاب و کتابخوانی و عظمت و شرافت کتاب در اسلام تا حدی است که خداوند متعال به قلم و به آنچه می‌نویسد، قسم یاد می‌کند.

مدیرکل کتابخانههای عمومی استان البرز در پایان با اشاره به نشست روز گذشته خود با بنیاد برکت گفت:در این دیدار از بنیاد برکت دعوت کردیم تا در راستای رسالتهای خود در عرصه فرهنگی، در توسعه فضاهای کتابخانهای، تجهیز کتابخانه ها، تهیه منابع و دیگر عرصههای فعالیت کتابخانهها، کتابخانههای عمومی استان البرز را یاری دهد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.